FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ett nytt konto på Binero och ska flytta över mina sajter från mitt gamla konto. Kör WP-installation på sajterna. När jag manuellt laddat upp sajterna på nya kontot så funkar förstasidan men inga undersidor. Binero support sa at jag måste ladda upp htaccess-fil, men när jag gör det får jag Server Internal Error.
Har varit i kontakt med Bineros support men inte fått något bra svar därifrån så testar här. Detta innehåller htaccess-filen. # BEGIN WordPress <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond % {REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond % {REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> # END WordPress Nån som vet en lösning på detta? Skulle uppskattas väldigt mycket! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter som att den inte gillar din "Permalänksinställning" under /wp-admin/options-permalink.php. Och den får hjälp av htaccess att styra en rätt. Testa att ändra tillbaka till färvalda och se om de funkar normalt, och stäng av alla dina plugins så blir de lättare att felsöka.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok. Hur kommer jag åt det nu?
För när jag försöker logga in i wp-admin får jag: Not Found The requested URL /login/ was not found on this server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Pröva köra tillägget Duplicator.
Har du ändrat siteurl i databasen? Annars kan du pröva http://tech.shawnlelle.com/resetting...ss-permalinks/. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilken teckenkodning är din .htaccess fil sparad som? Känns som den kanske är sparad med UTF8-BOM, men den ska inte ha någon BOM.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |