FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Under de senaste tjugo åren har jag hostat hos bokstavligt talat 100-tals hostar. Eftersom det finns så få alternativ här hemma i Sverige (ja, jag vet att web10 är danskt) tänkte jag; let's give it a shot, jag testar.
Tio domäner ska gå att hosta på ett och samma konto, och efter att ha snurrat runt i kontrollpanelen och ändå inte hittat var jag konfigurerar addon-domäner mailar jag supporten. Cirka 4-5 dagar senare får jag ett svar som lyder ungefär - "du lägger till extra domäner genom att gå till beställningsformuläret för nya domäner". Naturligtvis svarar jag "nej det är inte köpa en domän jag vill - jag vill lägga till en jag redan äger". Ytterligare 5-6 dagar förflyter och nu får jag, om än något omformulerat, precis samma svar. Jag bestämmer mig för att kolla runt lite här och finner svaret. Japp, tydligen ska man enligt det här inlägget: http://www.wn.se/t1038488.html betala omkring 200 spänn för att få lägga till EN domän. Pengarna struntar jag såklart i, men varför ska man behöva lägga tid på sånt här strunt - nu har jag ju dessutom lagt 10 min på att skriva det här ![]() Jaja, summa summarum - web10 är ett shady sk-tbolag. Undvik! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Testade du inte deras FAQ?
http://web10.se/v5_faq.php?area=domains Första inlägget där är väl det du sökte? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
15 kr per månad för 10 domäner?!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gjorde även detta misstag för 10-12 år sedan men upptäckte de tog mycket mer för en domän än vad många andra gjorde så jag valde ett annat webbhotell för registrering, dns o.s.v. av domän. Dessa använder en bluff-firma kallad talkactive för att hantera registreringen av domäner och denna firma har nu, varje år, skickat mig en faktura på en domän som inte vill veta av dem.
Av misstag betalade jag in avgiften de första åren men har inte möjlighet att få tillbaka pengarna. Så jag varnar dig som vill hosta tio domäner här, passa dig, det kan bli mycket dyrt. Du har heller aldrig någon chans att kontakta talkactive då detta är ett slags script för de har inte en aning om vad en domän är för någonting. Nej, håll dig borta och strunta i att betala räkningarna. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|