FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Helt plötsligt funkar inte Google Analytics, står 0 på vissa webbsajter samt ett fåtal besökare dom senaste två tre månaderna.
Har ni andra problem också så att det är ett tekniskt fel eller bara hos mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För mig är allt som vanligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vanligt Analytics-problem, vänta en dag så kommer allting vara tillbaks till normalt.
Följande är saker jag får minst en gång i månaden och löses av sig själv: -Besökare på en sajt ställs till 0 ett par månader tillbaks -Senaste 1-3 dagarna ställs till 0 -Senaste 1-2 dagarna får 100-500% mer besökare -Språket bytas till Danska, Engelska, Portugisiska, Finska av oförklarlig anledning (detta verkar jag dock vara ganska ensam om) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du har troligen flera webbsajter i ditt analytics konto. Är det fel på alla dessa webbsajter eller bara fel på ett av dem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu har jag problem med analytics. Vi ser en stor ökning från twitter och facebook men ett stort tapp från LinkedIn. Trots att vi satsat stort på linkedIn. Hur mycket kan man lita på att analytics läser av sociala medie trafiken rätt? Har ni varit med om att det blir fel här ibland?
Det räcker ju med att LinkedIn ändrar sina referral rutiner så riskerar analytics att missa nått |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
https://community.linkedin.com/quest...ytics-sta.html det intressanta är hur alla är förbannade på linkedIn i den tråden. Själv i mitt eget scenario tror jag mer på att det är fel på analytics. Tufft för LinkedIn att alla tar googles verktyg för absolut sanning när det i själva verket kan vara fel på dem också |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|