FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag fick meddelande av supporten på FS Data om att mitt konto har 40,000 sessionsfiler. Det var tydligen på mitt konto och det gick inte se om det var en specifik sajt som genererade dessa. Gemensam nämnare är att WP körs på alla sajter, ca 20 st. Vad är det för sessionsfiler som åsyftas?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är sessionsfiler i PHP (http://se1.php.net/session.configuration) som åsyftas. Dessa skapas med ditt konto som ägare (som som kör dina sajter, därav svårt att urskilja dem). 40 000 sessionsfiler på 24 h är inte helt normalt (läs: kan leda till försämrad prestanda), därav denna kontakt från våra tekniker (sk. kundvård).
Jag skulle nog tippa på att WooCommerce kan vara orsaken till detta: http://wordpress.org/support/topic/a-lot-of-wc-sessions |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är inte WP underbart, man kan göra lite vad som helst utan större ansträngning eller kunskap men sen när saker och ting börjar gå fel så har man ingen aning om vad som händer
![]() Skämt åsido. Om du ser över trafiken kanske du kan lista ut vilken sajt eller vilka sajter som utgör problemet. Om inte så kanske du har möjlighet att ställa in var sessionsfiler ska sparas för varje webbplats separat och på så vis isolera problemet.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi har märkt av en markant ökning av antalet brute force på wp-login hos våra kunder den senaste veckan, kanske bidrar det till fler sessioner än vanligt också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så är det väl med vartenda ramverk eller programvara i hela världen som du inte har tillräcklig kunskap om?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Källan till alla sessionsfiler var mycket sannolikt WordPress-temat Enfold som använder sessionsdata för att generera breadcrumbs.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|