FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har ett certifikat som ska förnyas och har i ett par dagar försökt att få igenom ett mail för reset av lösenordet till kontot. Jag blev ombedd att be min host att vitlista en avsändare men "Johan" på City Network svarade: "Vi har tyvärr inte någon möjlighet att vitlista adresser i vårt mailsystem."
Loopia har en funktion som erbjuder vitlistning. Varför klarar inte CN av det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Låter ju väldigt konstigt.
Är det Johan H du vart i kontakt med eller? Han brukar ju kunna trolla rätt bra i deras system. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Skicka ett PM till johan1234, låt han dubbelkolla.
Tyvärr har inte deras 1:st line full koll ibland, vet inte hur många Johan som jobbar där, jag känner till 2st. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi är 3st Johan på City Network än så länge
![]() Det stämmer tyvärr att vi inte har några möjligheter att vitlista adresser som så i vårt nuvarande mailsystem. Men om det är ett legitimt mail som blockerats av spamfiltret så behöver ju spamfiltret ses över lite. Skicka mig ett PM med avsändare, mottagare och tidpunkt i så fall så kikar jag på varför det blockerades och vad som bör ändras i regelverket. // Johan Hedberg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu har jag haft kontakt med Mattias och Dennis under dagen samt fått veta att mailet fastnade i spamfiltret på grund av en kombination av:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Härligt ändå att de verkar vara hajja på att hämta fram information om vad som är fel. Har själv inte upplevt samma tur med supporten hos CN men men ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi får se vad som händer efter detta. Jag måste kunna få legitima e-mail innehållandes lösenord till konton hos andra tjänsteleverantörer. CN sa att mailet har fastnat men de vill inte ändra sitt spamfilter så att mailet går igenom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det har hänt oss också att mail fastnat från vanliga personer. Men de kan ju skicka ut mail som fastnat också. Det har de gjort när det krånglat för oss och det var ett offert relaterat mail.
Hade kunnat vara en del pengar som gått förlorade, men det löste dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu fick jag hjälp av Johan H och mailet kom igenom spamfiltret.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|