FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Alltid lika fantastiskt att läsa bokslutet för Mojang.
Senaste omsättningen är 2 miljarder kr. Fortfarande på i princip ett spel. Är ganska sjukt att folk fortfarande inte köpt Minecraft tycker jag och köper det på fler plattformar. Hur mycket går det egentligen att klämma ut? I hans dotterbolag som plockar ut mycket av vinsten så tog han ut 1 miljard i aktieutdelning. Varför inte när man kan liksom? Han kanske var miljardär innan om man lägger ihop alla år av intäkter, men att plocka ut 1 miljard i aktieutdelning på ett år är inte fy skam. Så han bör vara multi-miljardär nu. Legen... wait for it. DARY. Senast redigerad av Wojt den 2014-04-29 klockan 04:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Man känner ju hur den svenska avundsjukan bara stiger inom sig
![]() Hade ju inte sagt nej till bara 1% av det... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
oh, the jealous
![]() Drömmer mig bort vad jag skulle göra bara av ynka 10 miljoner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Glöm inte skatt för fan
![]() Och sen tacka honom för all skatt han bidrar med till svenska skatteapparaten! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Han börjat komma upp den nivå nu för klara sig resten av livet. Nu vet jag inte hur gammal han är men jag räknar på 2 miljoner netto per månad inkomst för full frihet sedan upp till 2 miljarder extra för ha råd med båt och privatjet.
Båt är inga problem slänga ut över 500 miljoner till och ha antal miljoner per år i driftkostnad för. Fast med all skatt i Sverige lär han behöva få ut några miljarder till får få behålla lagom nivå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
"klara sig resten av livet" haha humor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Du har ingen aning om vad saker kostar, hotellsviter som är fina kostar 2000-8000eur per natt. Bra resturang är inga problem komma upp till några tusen för en lunch.
Så jag räknar väldigt seriös i vad lyxliv faktiskt kostar med alla delar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Och du har ingen aning om vad man behöver
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
patrikweb,
No offence, men har du hotellsvits-tourettes?
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Kanske för du aldrig haft kunskap om det och upplevt bättre. Du kan inte utvärdera något man aldrig fått uppleva.
Det är alltid lättare uppgradera sig än nedgradera sig. Men i ditt mått om vad man behöver, bor du i en husvagn och köper billigaste mat som billigaste pastan. Eller odlar din egen mat? För behov för bara överleva kan man typ på på gatan, en uteliggare skulle säga en lägenhet innanför tullarna är värsta lyxen som ingen behöver. Sedan Vafan ska man ha flerta miljarder till om man inte tänker använda dom i den lyxnivå. Vill man leva Svensson liv krävs inte alls många miljoner. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|