FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag håller på att utveckla en kioskapplikation (dvs det kommer bara finns en touchskärm och ingen tagenbort) jag använder just nu "Ajax ToolKit autosuggest extender" kopplad till txtSearch för att få en lista över alla mina produkter. Problemet är att den funkar hur bra som helst när jag använder tapetbordet. MEN när jag använder en virtuell tangentbord triggas in autosuggest. Kod:
<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="cc2" %> <asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server" EnablePageMethods="true" EnableScriptGlobalization="true" EnableScriptLocalization="true" ScriptMode="Release"> </asp:ScriptManager> <input type="txtSearch" value="" id="text" style="width: 150px;" /> <asp:TextBox ID="txtSearch" runat="server" onfocus="jsKeyboard.focus(this); clean(this);"></asp:TextBox> <cc2:AutoCompleteExtender runat="server" ID="autoComplete1" TargetControlID="txtSearch" ServiceMethod="GetCompletionList" MinimumPrefixLength="0" CompletionInterval="0" EnableCaching="false" CompletionSetCount="10" ShowOnlyCurrentWordInCompletionListItem="true" CompletionListItemCssClass="CompletionListItemCssClass" CompletionListHighlightedItemCssClass="CompletionListHighlightedItemCssClass" /> <input type="button" value="A" id="btnAChar" /> $(function () { $('#btnAChar').on('click', function () { var text = $('#text'); text.val(text.val() + 'a'); }); }); Men jag vill få upp samma lista när jag med musen trycker på knappen "btnAChar" (bokstaven 'A' dyker upp i txtSearch, men ingen autosuggest visas) tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det här löste problemet för mig.
"jQuery UI Touch Punch is a small hack that enables the use of touch events on sites using the jQuery UI user interface library." http://touchpunch.furf.com/ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|