FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man enbart har en enklare ebutik med ett betalningsalternativ, vilken av Payson eller Paypal skulle ni då rekommendera?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Har för mig att nya kunder inte behöver skapa konto med deras nya API. Sedan kan de betala direkt med internetbank också. Kommer troligen att blir lättare för er med utbetalningar till ert företagskonto. Paypal låser i olika fall utbetalningar i x antal dagar. Flödar det in mycket pengar kan dessa bli fryst över en längre tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Paypal i kombination med ehandel ger väl tyvärr ett oseriöst intryck i Sverige efter alla bedrägerier där butikerna använt Paypal.
Förhoppningsvis kommer lite fler utvecklar-orienterade betalningsleverantörer till Sverige snart och skapar lite prispress, typ Stripe (https://stripe.com/us/pricing). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag skulle föredra Payson
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för era svar.
Det där är ju helt klart det man vill ha, dvs att kunder inte behöver skapa ett konto! Funkar det så nu med Payson? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har själv använt Payson i snart 6 månader och tycker personligen att deras platform/administration är dålig .
Jag och mina kunder har hittat alla möjliga konstiga buggar (flera som omöjliggjort betalning). När man väl rapporterat in felen så har de tagit flera veckor för dom att åtgärda felet. Har inte direkt fått ett serieöst intryck av Payson. De känns inte direkt som att deras utvecklare vet vad dom håller på med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Payson, det är det där företaget som kastar ut e-handlare för att de säljer kosttillskott eller för att det erbjuds VPN-tjänster.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Payson utan tvekan!
Paypal håller inne på mina pengar, de rent ut sagt snodde de och vägrar göra en utbetalning. Payson har fungerat riktigt bra, aldrig hört att några medlemmar har klagat på betalning. Även supporten har varit bra, förutom långa väntetider ibland. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|