FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjoflöjt,
Har sett att vissa hemsidor kör med kundundersökning för att få veta mer hur användarna trivs med sidan. Vem anlitar man till sånt? Tips mottages med glädje! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lägg upp en offert i "Förmedla jobb och tjänster", eller anlita en vanlig webbyrå.
Borde vara enkelt för en programmerare att utveckla en undersökningstjänst i ASP/PHP. (Mata in svar på frågor, räkna ut medeltal etc.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det andra man lär sig är att de svarar bättre om de får nått för att de svarar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns ganska många om du söker på Google, ett tips är att kolla upp de som du själv träffar på och gillar (det brukar i stort sett alltid synas tydligt vilka som gjort undersökningen eftersom de självklart vill göra reklam för sin tjänst). Enkätfabriken är ett alternativ:
http://www.enkatfabriken.se/kundundersokning Vill man göra en customlösning själv så är det ganska enkelt också, då slipper man oroa sig för att informationen används i andra syften.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Borde man inte kunna lösa det genom att besökaren bara behöver besvara en enda fråga. Då tar det ju i princip lika lång tid att klicka bort frågan som det tar att besvara den. Jag tänker mig att frågan anpassas efter besökarens beteende (hur länge han/hon stannade? Vilka undersidor som besöktes osv.) Med tillräckligt många svar borde man väl kunna få ut något av en sådan undersökning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
OT, kvalitativ metod är nog bättre en just formulär med hjärndöda frågor.
Hur ofta stämmer inte frågorna in på det man vill svara? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|