Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbutvecklare söker webb- & apputvecklare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-29, 19:12 #1
Henrikd Henrikd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Henrikd Henrikd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Thumbs up Webbutvecklare söker webb- & apputvecklare

Jag börjar allt för ofta få ont om tid att hinna med alla stora och små uppdrag som trillar in, och söker därför en eller flera samarbetspartners med F-skatt som kan åta sig jobb då och då, förhoppningsvis ofta och under flera år framåt!

De jag främst behöver hjälp av är:

* Apputvecklare:
Jag har ett litet, enkelt jobb som jag behöver hjälp med så snart som möjligt. Det rör sig kanske om en - två timmars arbete mot ca 1000:- exkl moms. Men jag får in förfrågningar om appar lite då och då, och har själv ingen kunskap alls i detta.

* Designer:
En duktig webbdesigner som kan leverera moderna (eller tidlösa) och funktionella designer, byggda i lager i Photoshopformat, utifrån en befintlig grafisk profil eller på improvisation. Logotyper, grafiska profiler & grafiska element kan också behövas, om än ganska sällan. Är du även duktig på att applicera dina designer i html/css och har god hand med Javascript så är det förstås ingen nackdel.

* PHP-/MySQL-utvecklare:
Någon som kan och vill kasta sig in i ett lagomt rörigt, egenutvecklat, inte-så-objekt-orienterat CMS. Jag har en rätt stor skara kunder som använder sig av detta CMS (i lite olika utföranden, men i stort sett samma kod och struktur på alla siter), så den som orkar ägna lite tid åt att sätta sig in i härvet lär bli en värdefull tillgång för mig!

Min plan är att skriva ihop ett dokument som förklarar databas- och filstrukturen för systemet, vilka grejer som ligger vart, diverse användbara funktioner osv. Vet man bara det så lär man sig nog resten ganska snabbt. Du behöver inte memorera varenda rad kod i systemet för att sätta igång att göra uppdateringar och justeringar på de befintliga sidorna. Givetvis assisterar jag med svar på alla eventuella funderingar. På lite sikt kan du förhoppningsvis hjälpa till med att ladda upp, konfigurera, modifiera och applicera design på helt nya hemsidor med samma CMS.

Jag ser gärna att du som utvecklare har ett par-tre års erfarenhet av teknikerna.

Kunderna är alltifrån bagerier, bloggare och bilverkstäder till större organisationer, kedjor och etablerade e-butiker.

Ersättningen varierar mellan olika uppdrag, men jag brukar alltid offerera ett fast pris till kunden utifrån den tidsuppskattning jag gör. Berätta vilket timersättningsanspråk du har, och/eller om du tar en fast summa per design el.dyl. Jag främst ute efter att erbjuda mina kunder snabbare service, inte att ta en så stor mellanskillnad som möjligt på priset.

Jobb på distans funkar utmärkt, även om det längre fram kan vara en fördel ifall du finns i Gävletrakten, där jag har mitt kontor och ett par andra samarbetspartners. E-postkommunikation föredras i de allra flesta lägen.

Skicka gärna en presentation, lite referenser/kundcase och ersättningsanspråk per PM, så återkommer jag snarast möjligt!

Mvh Henrik, Gävle.
Henrikd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017