FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om jag har en server och vill börja hyra ut virtuella spelservrar på samma maskin, alla med olika IP - hur går jag då tillväga? Som jag förstår det så köper man tillgång till fler IP-adresser men jag har även förstått att det verkar vara brist på dem?'
Vad kostar en IP-adress per styck? Måste de installeras på något sätt? Funkar det likt när man köper en domän? Ursäkta dumma frågor.. För övrigt hyr jag server från OVH så jag kanske egentligen borde kontakta dem. Jag har dock sett att de kan sälja upp till 6 IP-adresser om jag inte minns fel. Och då finns inget jag kan göra för att köpa fler på egen hand eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Får du en ip adress allokerad till din server, så är det bara ställa in det på nätverkskortet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kontakta din leverantör för information om deras upplägg och hur du ska ställa in det
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Oavsett hur du får tag i adresserna så måste du vara beredd på att kunna motivera vad varje enskild adress ska användas till. Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom bör antingen kunna ge dig ett helt nytt större nät (det blir krångligt för dig då dina aktuella adresser kommer upphöra) eller ge dig ett secondary nät med separat gateway på samma internetanslutning.
Det är inte säkert att du måste betala för dina adresser men troligtvis för arbetet med att få dom att funka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du måste ha "egna" ip till varje, så kanske det funkar med ipv6.
Dem är det absolut ingen brist på, och är där med mycket billigare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|