FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har kopplat upp mot en .net web service utan problems via soapclient och allt var frid och fröjd... men halvvägs igenom alla funktion jag behöver använda byter de teknik och plötsligt ska man använda ett login script och sen hämta via det. Jag provade optimistiskt att bara köra loginscriptet och fick Tue tillbaka så det fungerade men sen gick det inte att använda resterande funktioner. Antar det är så att man ska öppna någon typ av "channel" men logginscriptet som man sen ska använda att hämta med, Så här ser det ut med .net TDX channel = SetUpConnection(HaulageContractorClient); List<BasicVehicle> vehicleList = new List<BasicVehicle>(); vehicleList = channel.GetVehiclesForCompany(LoginService.LoggedI nUser.UserNumber); private TDX SetUpConnection(TDXClient HaulageContractorClient) { var channel = HaulageContractorClient.ChannelFactory.CreateChann el(); channel.Login(Properties.Settings.Default.WSUser, Properties.Settings.Default.WSPassword); return channel; } Finns det något motsvarande med php? och kan man använd det som kommer till en eller är det någon typ av .net list som bara .net användare kan använda? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|