FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej håller på att bygga ett schema som skall se ut typ som bilden.
Min tanke är att man bör kunna göra en div som man väljer vart den skall vara och hur stor den skall vara enbart med divar. Så att jag bara i höjdled sätter diven på 100 och sedan plussar på 15 varje gång det skall läggas på en ny rad och varje div skall vara lika många pixlar bred som passaet är minuter och placering i horesontal läge skall vara antal pixlar från sidan som det är minuter mellan klockan 6 och tiden passet börjar. Nån som fattar är inte så bra på att förklara. Men om vi tar ett exempel jag har ett pass som börar 8 som skall visas på första raden och den skall vara en timme långt. Då skall den vara 100 px från överkant och 120 minuter in i schemat (alltså 120px) och den skall vara 60px bred och sedan ett fast värde på 15 px som är höjden på varje rad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Sätt storleken med width, height....
position: fixed top: antal pixlar från toppen left: antal pixlar från vänster i ditt fall: width: 60px; height 15px; position: fixed; top: 0px; //översta raden?? left: 120px; Nått sånt kanske? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Monkboll : tack för tips skall labba lite och se om jag får ihop det
![]() hnn : det ser ju riktigt bra ut men frågan är om jag för dum för att förstå hur jag skall putta in data i den och hur man konfar den ![]() Behöver ha ner det i minut/kvart format med. OM du kollar bilden så er de fyrkantiga blåa en kvart. Ser bara ut som man kan komma ner på timme enligt det jag ser på den länken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fått ihop nu så jag kan sätta divar överallt.
Men jag har sedan tidigare en tooltip som vet fungerar med divar på ett annat ställe men får inte det att funka nu html : http://pastebin.com/Cyf8Ezm1 tooltip.js : http://pastebin.com/sdYEe0JG Kan nån se något som inte stämmer har som sagt detta på en annan sida och har gjort likadant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade felet längst ner skulle det vara en osynlig div med
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hsr fått ihop det nu med hjälp av divar
![]() Tack för hjälpen. Men nu när jag har placerat ut massa divar verkar mobiler inte fatta att divar finns där så det går inte att scroll för mobilen tror att den visar hela sidan redan. Hur kan man lösa detta enklast? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla om du har en sådanhär rad
HTML-kod:
<meta name="viewport" content="initial-scale=1, maximum-scale=1">