FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena,
När man vill göra förhållandevis enkla video-beskrivning med ren text, enstaka screenshots, voice-over och kanske emellanåt någon video embedded så finns det ju en himla massa verktyg, men vad är ENKLAST att jobba med när man inte är så jättehaj på dem? Jag har tillgång till nedanstående med för- resp. nackdelar. Har du någon rekommendation på vilket jag borde koncentrera mig på, eller något jag borde skaffa till som gör det enklare? Adobe AfterEffects: + kan göra FV4/H.264 codecs som kan ses på mobil också. + Jag har gjort några grejer i det redan som gör att jag åtminstone har något hum om det. - Nästan för "potent" och innehåller för mycket för att jag ska tycka det är "enkelt" för mina enkla behov. Microsoft MovieMaker: + Lättfattligt - Gör inte FV4/H.264 codecs som kan ses på mobil, ELLER har jag missat någon plugin? Camtasia 6 + OK för snabb-hack av bara screenshot-video, men verkar omständligt för mer än det? Kan ladda upp i mobilläsbart format förstår jag, men ej testat. Adobe Captivate ??? Adobe Premiere Pro ??? Adobe Flash + Kan jag lite grann, men har - aldrig gjort video i, och - för omständligt? Jaycut (webbsida) + Verkade enkelt, men nu --- NEDLAGT?! Finns det någon annanstans som webbtjänst? Några tips på vad jag bör koncentrera mig på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vill du ha något rätt basic så kan jag tipsa om http://www.nchsoftware.com/videopad/index.html. Provade det för första gången igår och det gjorde jobbet snabbt och bra, men det var å andra sidan inget speciellt jag gjorde heller. Men det kan ju vara värt att kika på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, det ska jag kolla på då också. Vet du hur det är jämfört med dem jag testat?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Som du säger är nog After Effects lite fel för just det du skall göra, Adobe Premiere är ett bättre val och klart bäst av dom du listat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |