FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan, jag driver ett litet webbhotell och undrar hur ni tänker när ni väljer webbhotell. Jag kommer ställa några frågor och vill gärna att ni svarar på dem.
1. Vad är det som är viktigt för ett webbhotell? Ryktet? Utrymmet? trafiken? domänerna? upptiden? paketen? 2. Hur avgör ni ifall ni ska lägga en hemsida på ett webbhotellet eller inte? 3. Vad är en rimlig peng för ett paket hos ett webbhotell? 4. Om ni fick skapa era paket själva, skulle detta vara ett plus? 5. Om ni fick skapa ett paket, vad skulle det innehålla och vad skulle ni vara villiga att betala för det? 6. Är placeringen utav webbhotellets servrar, där er hemsida ligger, viktiga för er? OBS! Ni får endast länka webbhotell eller liknande företag om det har med diskussionen att göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
2. Se svar 1. 3. Beror helt på vad innehåll i paketet samt historik av upptid & drift. 4. För mig, nej. 5. - 6. Servers i sverige med egna tekniker som har tillgång till hallen är ett krav för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||
|
||||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Binero - bra paket, bra support, bra kontrollpanel, dålig upptid och mycket strul den senaste tiden men blir förhoppningsvis bättre med ny storageleverantör Loopia - nummer ett när det gäller domänhantering, som webbhotell har de också ryckt upp sig och är nu återigen på topp där, stabilt och säkert val men gillar inte alls deras attityd när det gällde Greenpeace-affären och deras inställning till allt som har med sex att göra - superfeg stor koncern som hellre skyddar sig själva än sina kunder City Network - ungefär samma som Binero, hade rejäla problem med DDoS-attacker tidigare men verkar ha klarat sig bättre på sistone, både Binero och City Network har haft en del irriterande buggar i sina kontrollpaneler (samma leverantör) som tagit evigheter att fixa, likaså har de bägge hanterat sina övergångar till nya systemet uruselt, Binero något bättre eftersom de åtminstone haft kvalificerad utveckling inhouse; gillar inte heller att de hostar Sverigedemokraterna - visst ska man försvara yttrandefriheten men var går gränsen? Ska man hosta Gyllene Gryning i Grekland eller Jobbik i Ungern? Surftown - visserligen danska men riktar sig även mot den svenska marknaden, har ryckt upp sig och är nu ett helt okej webbhotell som varit bland de mest stabila för egen del FS Data - omodern kontrollpanel och jobbigt upplägg med databaser och e-post för flera domäner, annars riktigt bra och stabil hosting; deras inställning till kundintegritet är också skrämmande One.com - fungerar faktiskt riktigt bra i förhållande till vad man betalar, däremot irriterande att man bara kan ha en domän på varje konto Crystone - väldigt amerikansk host, irriterande template-reklamutskick som riktigt skriker USA, halvtaskig support, en halvtaskig och rörig kontrollpanel men annars stabil hosting En kombination av bra produkt, kvalificerad personal och en ödmjuk ledning med sunda värderingar lockar mig till ett webbhotell. Tyvärr är det väl inget svenskt webbhotell som når ända fram idag.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-06-25 klockan 23:57 |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
1. Priset och säkerheten, Idealet vore att malware rensning ingick.
2. Priset. 3. 300 kr per år exklusive domän. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Detta värdesättar jag främst: - Snabbhet - 100% upptid (eller nästintill) - Konkurrenskraftiga priser - Kompetent support - Användarvänlig kontrollpanel - Givetvis en hög säkerhet
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad får dig att säga detta? Jag vet att du är långt ifrån ensam om detta, men jag förstår inte. Jag tycker det är rörigt och krångligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
När jag inte visste så mycket om webbhotell så tittade jag mest på priset och lite snabbt vad andra hade skrivit om det. Nu när jag kan lite mer så värderar jag högt: - Hög upptid. Hellre att man höjer priset om man inte kan hålla hög upptid - Trevlig support som svarar i tid. (inte behöva vänta 30min på svar) - Användarvänlig kontrollpanel - Jag tycker att servrarna ska vara placerade i Sverige om det är ett Svenskt webbhotell - Angående priset så ska man sätta det så att man som webbhotell klarar att leverera dessa kriterier dom folk anger. För det är meningslöst att ta 10kr/mån för ett webbhotell om du ändå inte håller vad du lovar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Alternativet att välja egen server gäller dock inte för alla, det är många som varken kan, vill eller hellre vill ta en dedikerad server så länge man kan växa i det aktuella webbhotellet. Generellt kan man säga att många av våra kunder är väldigt priskänsliga, och ganska många av våra större kunder som är nöjda är otroligt opriskänsliga, där många idag betalar nästan samma pris som för egen server.
Senast redigerad av Danielos den 2013-06-26 klockan 12:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |