FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"Nedstängningen är bara den senaste i ett led av avvecklingar från Yahoo, som under det senaste året arbetat hårt för att ta bort eller ersätta tjänster som inte längre anses dugliga."
Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.514991/al...gar-ar-raknade |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Så d menar jag måste byta till det där Google nu eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nja, du kan alltid välja yahoo eller bing
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Smått nostalgiskt då man tillhör generationen som bytte från AV till Google 1999 och sedan aldrig återvände. Undrar vad av.com kommer användas till framöver, om något?
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kommer ihåg när altavista.com pekade till nån stad eller vad det var och man använde altavista.digital.com.
Good Times! Sen såldes väl domänen för 3 MUSD och det var väl största domänköpet vid den tiden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja altavista har man använt många gånger.
Om jag minns allt rätt så använde jag nog HotSpot -> Altavista -> Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kanske är ute och cyklar, men menar du inte HotBot?
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Man kan ju fråga sig hur mycket det egentligen kostar att ha igång ett projekt som Altavista. Med tanke på att sökmotorn mest troligt tappat alla besökare under åren som gått och numera endast fungerar som en kul grej så varför inte ha kvar den? De index man använder lär ju vara från Bing så det är ju inte så att den fortfarande söker av hemsidor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Förut använde jag Altavista och något som hette "alltheweb".
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|