FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man skriver seo-artiklar och publicerar på sin domän. Ex: domän.se/artikelX
Men sedan struntar man i att länka från hemsidan. Dvs. det finns ingen synlig länk från main site till artikeln. Hur ser Google på detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du inte länkar någonstans ifrån varken siten eller utifrån kommer sidan inte att indexeras.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har fått webbplatser indexerade utan en enda länk så det är inte alls omöjligt. Men vet inte riktigt om det var syftet med frågan?
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Saken är den att jag vill skriva fler artiklar kring ett specifikt ämne för att öka chansen att ranka bättre på det sökordet. Men sökordet är inte så intressant att jag kan spamma artiklar om det på den ordinarie bloggen.
Men om det skulle vara en "fristående" artikel som inte länkas till men ändå ligger på samma domän så skulle det ev. fungera som ett rankningsverktyg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lägga dessa kvalitetsartiklar i en sitemap och skicka till sökmotorerna så finns risken att de inderas. Att de hamnar högt i ranking lär nog vara svårare utan länkar men har skriva godnattsagor för google-bot så varsågod
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google indexerar inte bara via länkar, utan även via webbläsare och toolbars. Besöker du dina egna undersidor med tex Chrome, så kommer Google förmodligen att indexera sidorna.
Däremot så kommer de inte att ranka särskilt bra, utan länkar. Du skriver "hemsidan". I gammalt språkbruk så avser det förstasidan, dvs index. Du behöver absolut inte ha någon länk på förstasidan. Men jag antar att du egentligen avser din "webbsida" och inte "hemsida"...? Finns det inga interna länkar överhuvudtaget, så är det negativt för din rakning, även om det inte utesluter indexering. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|