FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Denna fråga har säkert varit uppe tidigare. Fick en fråga av en kund om vad för webbhotell jag rekommenderar till en webbutik. Jag var inte helt säker även om jag har mina idéer om vad jag kan tänka mig ta och vad jag inte skulle ta. Vad säger ni? Det var snabbhet som var viktigast. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har i hastighetsfallet positiv erfarenhet av Loopia, City Network och One.com (fast jag gillar inte One.com av andra anledningar).
Kan inte säga att hastigheten någonsin varit ett problem! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
one.com är fruktansvärt segt nu för tiden. Har flera kunder där som endast ska ha en hemsida och nu har deras hemsida börjat bli sega. Har även hört samma sak från andra. Men håller med om City Network. Även om jag inte gillar Loopia heller längre. De hade sin storhetstid och det känns, från min lilla synvinkel, att de slappat efter lite nu. Har även hört att deras mail är seg. Stämmer det? Vill inte att de ska få falska anklagelser ifall jag endast haft otur.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
FS Data eller Oderland. Loopia är dynga. Binero också. City Network är OK.
Fast å andra sidan beror det på vilken typ av trafik det handlar om. En egen server och ett CDN måste vara allra bäst. Delade servrar på webbhotell för en pizza i månaden är en bra början men måste gå att skala upp till egen server om trafiken ökar väldigt mycket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
One.com började för några månader sedan med lastbalansering, så det borde vara bättre nu än förr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kommer upp såna här trådar varje dag känns de som.
Kika runt lite i forumet först eller kolla lite här http://www.webhosting-benchmark.com/rank |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, och framförallt konfigurationen. Tredjepartsplugins är ofta en stor box och rätt konfiguration cacheplugins eller cachelösningar är ofta centralt för prestandan.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|