FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Behöver en VPS och har läst mycket gott om knownhost... Dock är ju deras datacentrar placerad i Dallas, Texas; Los Angeles, California; och Piscataway, New Jersey. Är det någon nackdel för mig som bara kommer att hosta svenska domäner och hemsidor på min VPS om den är placerad utanför Sverige? Dvs laddningstider av hemsidorna etc... Bör jag istället dra mig in i europa? För att jag väljer VPS utomlands är bl.a prismässigt etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
OVH har billiga och bra dedikerade servrar i EU, VPSer också.
Hostar du i USA får du ju en delay på 0.2sec istället för en på 0.001-0.04 därav om du har en sida som laddar på 0.3 sekunder så tar det 0.5 sekunder för sidan att ladda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har ett par VPS:er hos digitalocean.com i Amsterdam och är riktigt nöjd. 100% upptid sedan jag köpte min första VPS där och ca 50ms i ping. Billigt och bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för svar... Dock letar jag främst efter managed vps hosting, helst med cpanel och WHM, de senare kan man ju installera själv, men just managed då jag inte vill ge mig in på allt för tekniska detaljer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle säga att du ska använda dig utav Eleven2 (http://eleven2.com). Har använt dem förut och de är helt okej om du inte kräver något som inte ingår i deras paket.
Deras lägsta paket kostar $49 (ca 330 kr) Direkt länk -> http://www.eleven2.com/virtual-premium-servers/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Men vad är "managed"?
Jag har sett exempel där managed betyder "vi installerar din server med cPanel" och sen gör vi inte ett skit mer.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|