FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min server blev nyligen utsatt för ett sabotage. I detta fall vet vi precis vem personen är och han är minderårig. Vi har även kontaktuppgifter till hans föräldrar och har flertalet BEVIS både i bildform och i serverloggarna.
Vi vet även HUR han har lyckats genomföra sabotaget. Det kan tyckas vara en långsökt historia, vilket det till viss del är, men så här gick det till: 1. Min syster spelade på en hemsida denna kille ägde. Lösenorden där var uppenbarligen INTE krypterade. 2. Han loggade sedan in med det lösenordet hon hade där på min systers Minecraft-konto. Detta konto hade vid det tillfället fullständiga administratörsbefogenheter på min server. 3. Han spred sedan dessa befogenheter till flertalet andra vänner och sig själv, och började sedan sabotera inne på servern. Hittills borde han ha gjort sig skyldig till att logga in på någons konto utan tillstånd. Allvarligt men ändå inte? Dock kommer det mer.. 4. Det killen gjorde var att också ge MINST 1 spelare ett uppgraderat konto. Vilket i vanliga fall kostar RIKTIGA pengar. Just detta borde väl kunna ses som ekonomiskt sabotage och borde tas ännu mer på allvar? Vi vet som sagt vem personen är. Han har själv på sätt och vis erkänt men säger att vi inte har bevis. Verkligheten ser dock helt annorlunda ut och ju längre tid som går desto mer bevis tycks komma fram. Jag har försökt att nå hans pappa men han svarar inte. Jag ringde även hem till honom och då tror jag att denna pojke svarade.. så jag körde en undanmanöver. Det känns som vi har tillräckligt med material för att göra en polisanmälan. GM är dock väldigt ung, men kan det leda till ett förhör hos polisen för hans del i alla fall? Min server är mycket större än de flesta servrar och flera hundra spelare drabbas. |
|||
![]() |
![]() |
|
|