FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag släppte igår två kanske rätt användbara API:er. Vet inte riktigt vad jag ska ha dom till men någon kan säkert komma på något bra användningsområde. Vad skulle du göra med dom? Är det nått och ha? Något du skulle vilja ändra på dem? ScrapeGoat: Ett API där du skickar in en URL och antingen en css3 selector eller en regexp och får tillbaka svaret som json. Du kan välja att förrendera sidan med javascript om det tex är en one-pager. https://www.mashape.com/warting/scrapegoat GoatPing: Du skickar in två urler, en url som som du vill göra en bevakning på efter ändringar, en annan url som ska bli pingar när något ändras. Kan eventuellt användas i kombination med ScrapeGoat. https://www.mashape.com/warting/goatping P.S Fråga inte om namnet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
har du demokonto?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är fördelen med att göra det där via ScrapeGoat istället för att lösa det själv?
Kan man inte bara hämta med ett vanligt AJAX-anrop och sen göra operationen direkt på svaret man får? Alternativt göra det med ett enkelt serverside skript som man anropar med AJAX? Eller har jag missat något? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns ingen möjlighet att göra demo-konton på mashape. Men jag kunde däremot göra en api-nyckel som demo och kan du använda curl exemplen som finns vid varje metod.
Demo-nyckel för båda API:erna: 9tAg2VQhAsgDgVbfgBCH2NsFCoxJg1BE Fördelen och själva anledningen för att jag gjorde det på server-side är att jag vill ladda så lite som möjligt när jag hämtar data till mobilapplikationer (jag är android utvecklare). Dessutom tycker jag det är bra mycket lättare att ha det som ett api, och nu efter senaste uppdateringen kan man dessutom köra CSS3 selector, för-rendering och låta javascript köra klart. Och som bonus kan man nu även ta skärmdumpar av hemsidor ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|