Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kommer Facebook "dö ut"?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-15, 16:12 #1
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Standard Kommer Facebook "dö ut"?

Du som tror JA, motivera!

Du som tror NEJ, motivera!

-----------------------
Jag själv tror JA.

Jag utgår enbart från mina egna åsikter och upplevelse av tjänsten.

Blir irriterad varje gång jag loggar in numera. Så mycket av ointressant information. Den o den gör det, den o den lägger upp en bild på sin mat etc.

Sen tror jag att vi funkar så att efter ett tag vill vi ha nåt nytt. Så näste person att göra en tjänst som lockar framförallt dom unga kommer att vinna.

Dock kommer säkert FB finnas kvar som en slags kontaktlista....är ju ett bra verktyg om man ska få tag i nån.
chatroulette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-15, 16:17 #2
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Jag vet inte riktigt hur det ser ut så det är lite svårt att säga. Men något nytt kommer säkert att komma men frågan är hur kul det kommer att bli. Är inte alla trötta på att gå från community till community?

Det som du beskrev om vad som händer på fb är ju inte speciellt för nu utan så har det varit ganska länge, att folk uppdaterar om sina liv.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-15, 16:18 #3
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar

Reg.datum: Jan 2011
Nej, jag tror inte facebook kommer dö ut... men dem kommer få kritik på deras betaltjänster som införs. Jag tror att de blir tvungna att sluta med det.

Men facebook kommer leva vidare... inget kommer ersätta det. Varumärket är för stark idag i samhället.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-15, 16:23 #4
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Nej, jag tror inte Facebook kommer dö. Däremot tror jag att Facebook kommer ha mindre inflytande och inte vara lika utbrett. Varför? Jag tror vi kommer samla oss mer kring andra typer av nätverk som är mer nischade kring intressen. De flesta kommer säkert fortsätta vara medlem på Facebook om än att själva tiden man spenderar där kommer minska. Dock kommer jag själv fortsätta använda Facebook så man har kontakt med vissa bekanta/vänner.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-15, 16:39 #5
S.Malteus S.Malteus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2012
S.Malteus S.Malteus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2012
Citat:
Ursprungligen postat av niklas_SWED Visa inlägg
Nej, jag tror inte facebook kommer dö ut... men dem kommer få kritik på deras betaltjänster som införs. Jag tror att de blir tvungna att sluta med det.

Men facebook kommer leva vidare... inget kommer ersätta det. Varumärket är för stark idag i samhället.
Vanlig missuppfattning, kommer inte att kosta pengar för gemene man. Kommer att kosta pengar om folk/företag vill marknadsföra sig med inlägg, reklam, och det är ju inte mer än rätt. Sponsrade inlägg som det heter just nu.
S.Malteus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-15, 16:53 #6
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Dö ut är nog att hoppas på för mycket (ja jag avskyr FB men det är inte viktigt i sammanhanget). Jag tror däremot att det Facebook som finns idag inte kommer att finnas om fem år. Tjänster kommer att behöva slås samman och integreras med varandra för att kunna överleva och generera inkomster som motsvarar aktieägarnas förväntningar.

Man ser redan idag att intresset för Facebook avtar och i samband med att det införs betaltjänster så måste de som inte vill eller kan betala för dessa tjänster, på något sätt behållas för de utgör ändå en viktig del av Facebook. Utan dem tappar Facebook värde, både monetärt och ur användarsynpunkt. Utan sina användare är Facebook bara en statisk webbsida.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-15, 18:16 #7
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Jag tror att det kommer dö ut, precis som allt annat så har det sin storhetstid och det intressanta är såklart att veta när det är dags att försöka sig på att lansera ersättaren.

Allt från communities som MySpace och Lunarstorm till mer tekniska lösningar som BBSer och Usenet dör ut till fördel för något annat som tar deras plats och syfte. Att vara störst och alltid förändras i takt med tiden tror jag är omöjligt.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-15, 22:59 #8
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
Jag tycker facebook redan börjar svalna, i alla fall i min bekantskapskrets. Det läggs upp mycket färre statusuppdateringar osv. Enda anledningen till att jag egentligen (och säkert många fler) är medlem fortfarande är för att chatta med kompisar, nu när msn inte finns längre och irc är bara för oss "nördar".
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-16, 07:40 #9
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Facebooks storhetstid kommer inte vara för evigt, men allt det som de byggt har ett enormt värde och det kommer definitivt överleva i någon form. Det är helt fantastisk bedrift att de har lyckats med att få en Like-knapp eller i alla fall en länk med Facebooklogon på en väldigt stor del av alla webbplatser på internet. Så även om användarna sviker kommer de fortfarande ha en plattform och är väldigt integrerad i det mesta på internet.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-16, 07:47 #10
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar

Reg.datum: Sep 2009
Jag tror som många andra att Facebook kommer finnas kvar, men inte i samma form som idag. Tror mer att det kommer gå mot att bli ett ID online, som det redan funkar på många ställen idag, men att det kanske blir än mer så. Om man på något sätt bekräftar sin identitet för Facebook, borde det i teorin vara möjligt att använda som framtida motsvarighet till Bank-ID eller liknande också.

Lär väl vara väldigt kritiserat om det införs i början, men precis som med allt annat kommer folk vänja sig med tiden.
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017