FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Någon som har server där och kan berätta mer om det.
Upptid, service, ping m.m.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tycker nätet svajjar rätt bra mot deras datahall. Det är indikationer i alla fall på att dem antingen har en full pipe eller inte så många isper dom köper peering via. Det kändes dock väldigt billigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hade en server där och flöt på riktigt bra, inga krångligheter. Däremot har jag inte ångrat en sekund att jag bytte från dem till OVH.com som ger dig en mycket bättre server för samma peng. Det flyter på riktigt bra hos dem!
Enda nackdelen är att om du är ute efter en Europeisk server (lokaliserad i Frankrike) så måste du beställa via ovh.com där allting står på franska, men man vänjer sig och det funkar med med Google translate ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Zynx: Tack för ditt svar. Har läst på nätet att det svajar som fasiken men servicen ska tydligen vara bra. Enligt deras sida har de Gbit till en massa noder. Hittar dock inte ngn svensk leverantör. Vill köra hemsidan och relayserver (shoutcast).
Dakota: OVH är tyvärr uteslutet. Överförsäljning så det stänker om det och en massa torrent servers. Har haft en server där innan och visa ggr kom man knappt åt servern ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Problemet med att välja en leverantör utomlands är att du har din trafik från Sverige. Och helt ärligt har Sverige inte speciellt bra nät mot utlandet mot USA.
Där av är de bara dumt att ställa sin trafik där då det säkert funkar bra för kunderna/lyssnarna i USA men inte i Sverige. Ska man ha trafikflöde i Sverige är det EU man ska vända sig till. men det absolut bästa är att ha det i sitt hemland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har VPS´er inuti OVH´s nät och jag kan inte påstå att dom funkar sämre än någon annan (edit: i långa loppet).
Senast redigerad av Jake.Nu den 2013-03-27 klockan 01:32 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
kollar man på deras billigaste kallad kimsufi http://www.ovh.co.uk/dedicated_servers/kimsufi.xml
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|