FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej, det handlar egentligen inte om att få fler likes, Jag vill temporärt få 400 likes för att kuna "mergea" min facebook sida för domainz.se in i en ny sida vid namn domaintower.se, men för att få till detta så måste den nya sidan ha fler likes än den gamla, då det alltid är den svagare sidan som blir "uppäten" i en merge.
Intill nyligen var inte detta något problem eftersom att man kunde först byta namn på sina sidor, senare var man tvungen att göra en "request for change", och nu har det försvunnit helt. Jag kan tycka att det här inte går helt i linje med Facebooks satsning på att få in annonsörer i nätverket. jag tar därför mot alla kreativa tips jag kan få. Några tankar jag själv har haft är att dels be dom medlemmar jag har på domainz.se sidan att "gå över" till den nya, dock får man ju inte med sig alla, men det kanske är gott nog som start, och kanske i samband med facebookannonser för att få likes kunna nå över 400 på den nya sidan. Annars har jag funderat på att köpa 400 likes från någon sån pay4like sida, och sen radera alla som likeade den. Vad tror ni? jag lägger också helt skamlöst ut länken här: https://www.facebook.com/Domaintower.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Är du lat - köp.
Är du inte, skapa ett fakekonto på facebook, gå med i valfritt like-exchange-nätverk, fixa poäng med fakekontot, använd poängen till likes för valfri url. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Släng ut det på gamla fb-sidan Kör en "hjälp oss" post på G+ och twitter. Se hur långt det räcker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Betala 100 kr plus de 30 som det kostar att bli annonsör och nå på så sätt ut till större målgrupp (marknadsför ett inlägg). Du kan ju alltid köra någon tävling med ett kul pris också om man gillar sidan, sånt verkar fungera!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller med Logic, tveka inte att fråga, har du folk som redan gillat din gamla sida så får du skicka ut en request och be de gå över till den nya sida, de bör även dela med sig din nya sida till sina vänner med
![]() Jag ordnade det iallafall, vi få se om någon av mina ger dig någon like. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad du än gör, så köp inte utländska likes. Du kan ju anlita någon som hjälper dig fixa svenska, riktiga likes om du vill..
Jag själv skulle försöka arbeta med Facebooks egna annonser för att få upp antalet fans.. Kanske lite kostsamt, men gör du rätt behöver de inte bli allt för dyrt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Men jag ska ta och dra igång några kampanjer för att bygga likes och se vad det ger för resultat, har bra erfarenhet med det från gamla sidan. Senast redigerad av FredrikNas den 2013-04-23 klockan 09:30 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skapa nån poll med någon fråga!
Fick 250 likes av 200.000 votes inom några timmar/nån dag. Är inte så superhög vote/like ratio men kan fungera för att få några likes iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
OT, men det var lite störigt att "Join now" knappen var synlig i omslagsbilden.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Nu har vi drygt 200 likes på nya sidan, och kanske lite över 300 på den gamla, Om någon kan tänka sig att gilla vår nya sida om så bara temporärt så sätter vi verkligen pris på det: http://facebook.com/domaintower.se |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|