Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Engelska Inlänkar till Svensk sida, Ny som svensk WM

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-07, 11:25 #1
Wieli Wieli är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2013
Nykomling

Standard Engelska Inlänkar till Svensk sida, Ny som svensk WM

Tjenare,

Har tidigare endast jobbat med Engelska sidor där länkbygge är helt klart enerverande men det finns alltid bra sätt att bygga backlinks till din sida.

Jag har nu precis startat upp en "svensk avdelning" där jag endast kommer att fixa med svenska sidor. Dock är jag lite villrådig när det kommer till länkbygge på de svenska sidorna.

Utbudet är väldigt mycket mindre, och jag har lite problem med idéer (förutom länkbyte då)

1. Skulle en svensk sajt nedvärderas av Google om man har ett antal Engelska länkar på sidan? Jag får för mig att Google skulle se dessa länkar som irrelevanta då språken inte stämmer överens. På Google.com är algoritmer för tillfället rätt hård mot irrelevanta backlinks, som jag tycker att detta skule vara. Vad tycker ni? Har ni Engelska backlinks som ger lite kraft?

2. En annan sak jag har märkt är att algoritmer på mindre länders Google (tex .se) inte är lika uppdaterad som t.ex Google.com. som t.ex, 90% av all sökning på Google.se generera "exact match domains" som förstaval i Serps, dessa domäner fick ganska mycket stryk i Google.com för något år sedan. Uppdateras inte algoritmer på alla Google siter samtidigt?

3. Några som kan ge några hints på bra sätt att bygga inlänkar till svenska hemsidor om vi skulle exkludera länkbyte samt blogspot bloggar?

Tacksam för all typ av input.
Wieli är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-07, 12:56 #2
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
1. Jag har självt upplevt att engelska backlinks ger kraft till svenska sidor.

2. Jag vet inte hur det är men jag tror att alla Google algoritmer uppdateras samtidigt mer eller mindre. Men för stora uppdateringar som penguin etc så slår dem först igenom på google.com från vad jag hört och läst.

3. Finns massor av sätt. T.ex så kan du gästblogga och få länkar genom det sättet.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-09, 21:13 #3
Nykomling

Nykomling

Tack trådlöst för lite input. Uppskattas!

Jag är helt med på att man kan få backlinks på de vanliga traditionella sätten, men det är lite svårare med allt när det gäller inlänkar. Den ljusa sidan är ju dock då att det är samma för alla
Wieli är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-27, 21:06 #4
Caarl Caarl är inte uppkopplad
Nykomling

Caarl Caarl är inte uppkopplad
Nykomling

2. Tror inte detta är en säker slutsats att dra. Det kan vara andra faktorer som gör att t.ex. svenska sidor ofta har exact match domäner högt upp i SERP. Låter dessutom som att du går på 'ögonmått', eller utifrån din "känsla". Återigen inget som jag skulle dra någon riktig slutsats från.
Caarl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017