FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej hej
Jag har en sida som jag inte vill att konkurrenterna ska se att jag äger. Vad kan man göra? WHOIS-guard? Vad mer? Tacksam för svar! Over and out |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
gäller det .com, så går det utmärkt. kolla med din registrar så erbjuder dom förmodligen detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, okej. Vad gäller för .nu domäner? Är det samma som .se då de är uppköpta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns whois-skydd för samtliga TLD's iof.
Hur det i praktiken fungerar för .SE är att du genom avtal kommer att föra över domänen till whois-protection bolaget men genom avtal ändå står som ägare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ganska uppenbart men om du har flera sidor och vill vara riktigt säker så bör du ej publicera information som kan kopplas till dig(eller som är publicerad på dina andra webbsidor). Det inkluderar att ej använda analytics/adsense-kod från samma konto på denna sida och andra du äger, att ej hosta på samma ip, ej korslänka dina sidorna, etc. Beror givetvis på hur försiktig du vill vara...
![]() Om du ej har fler sidor så räcker det vanligtvis att dölja whoisen. Även att folk kan få ut dina kontaktuppgifter från hosten domänen pekar på kan väll vara en risk? Finns mycket att tänka på, men igen, beror på hur viktigt det är att ingen får reda på att du äger sidan. =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag ringt ett av de större webbhotellen. De sa att det inte var möjligt hos dem iaf att ordna någon whois-protection på .nu domän. Var kan man ordna det? Är det otillåten reklam så kan ni skicka svaret via PM.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
.NU har ju inbyggt whois-skydd...
Visar inte registrantdata utan bara teknisk kontakt, teknisk kontakt brukar de flesta lista som registraren/webhotellet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |