FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad betyder dom gröna %-siffrorna på GA?
Har lagt in ett par sidor där - har allt från 29%, 933% till 2 233%? Kan man ha mer än 100%? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ökning. Är de röda har du minskat
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
om du en tidigare period (ex en månad) har haft 10 besökare, och du månaden efter hade 30 besökare så är det en ökning med 200% (en 100%-ig ökning hade inneburit att du haft 20 besökare).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har sidan för G A uppdaterats?
För nu får jag bara upp antal besök , genomsnittstiden per besök mm - inte dom gröna siffrorna som visar ökningen jämfört med mån innan mm! Hur ställer jag in det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En liten avstickare. Någon som haft problem när man klistrat in GA koden i vissa wordpress teman, alltså teman där du i menyn har en ruta typ "Put GA code here".
Jag kör ett känt tema nu där jag misstänker att trackningen inte är som den ska riktigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Prova att lägga in den precis innan </head> så borde det fungera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo jag brukar göra så men i dessa teman kan man inte komma åt htmlkoden via editorn i WP utan man lär isf trixa med FTP och ta filerna så. Istället har de en ruta i temats meny där man kan klistra in.
men ska kika mer på detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ladda hem ett plugin till Wordpress för Analytics så hamnar koden rätt.
Funkar för mig iaf på de teman jag testat ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok ska nog testa det, har du något att rekommendera?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör google analytics Yoast pluginet. Funkar bra. Välj att sätta den i headern så blir det enkelt att verifiera din sida i webmaster tools.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|