FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej på er!
Jag funderar på att lägga upp en nätbutik hos city network, men innan dess hör jag gärna några snabba recensioner från nuvarande kunder. Hur är upptiden, support, mejl osv funkar allt bra eller har du stött på problem hos CN? Tack! |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har bara gott att säga om CN, speciellt deras support som får MVG.
Utöver det, schysta avtal och bra priser som plus! // jackan |
||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skulle nog inte göra det om det gällde en seriös butik. För mycket strul med attacker och helt döda sidor på sistone i deras delade miljö. Supporten är dock bra men jag tycker inte att man ska behöva använda sig av supporten var och varannan dag för att allting ska flyta på...
|
||
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För långsamt på sistonde för att vara ett vettigt alternativ för e-butik. Ett cache hjälper en aning men DDoS:andet är störande och sänker.
+ Alla heter Johan på City Network |
|||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För mig har det fungerat bra. Det beror dock på vilken typ av butik man ska köra. Jag har opencart och det flyter på bra.
De har Varnish som standard för att cacha sidorna. Detta fungerade inte bra med mina butiker, så det ska du kanske stänga av när du sätter upp den. Du pekar bara om till ett annat IP som de har. Det är ju ett ganska lågt pris för det man får. Vill du ha mer kraft så kan Oderland vara ett alternativ, men då kostar det lite mer också (för deras specialpaket). |
||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror nog lite på hur viktig inkomstkälla webbutiken är skulle jag vilja säga. Är den mycket viktig så skulle jag varken välja Loopia, City Network eller Binero utan välja någon av de andra som satsar mindre aggressivt på att få den stora massan som kunder. Oderland som nämnts är ett bra val. Lite dyrare men satsar på kvalitet framför kvantitet. Annars duger City Network fint, så snart de fått ordning på alla attacker vill säga.
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller på att flytta bort ifrån CN p.g.a många, många, många anledningar och ingen av dom är positiv. CN funkar så länge man inte har problem, men får man problem så får man problem med stort P skulle jag säga. Du har tur om deras support svarar samma dag.
Riktar dessutom stor kritik mot deras kontrollpanel som är något hemmahackat. Deras nya kontrollpanel har jag inte fått men blivit lovad den i två år. Sen när dom väl släppte den så fick kunder dra upp ärmarna och fixa med flytten själv för det hade dom inte resurser till tydligen. Nej, ska du ha ett seriöst företag så välj ett webbhotell som är stabila och har en bra kontrollpanel som inte är inlåst till utvalda delar - cpanel som kontrollpanel är det bästa. Röstar också för Oderland - bara 12kr mer per månad inkl moms är det lätt värt Senast redigerad av taz76 den 2013-03-19 klockan 15:50 |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
taz76 - Ledsen att höra detta. Du ligger i vår gamla miljö som kontrollpanelsmässigt inte alls är bra - precis som du säger. Därav skiftet till helt annan teknologi för ett par år sedan. Ledsen att du inte migrerats redan - något vi absolut inte lyckats med på ett bra sätt och under de tidsramar vi initialt önskade. Det är som natt och dag och jag tror du skulle känna väldigt annorlunda i vår nya miljö.
Lycka till... |
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Måste faktiskt försvara City Network när det gäller kontrollpanelen. Den nya är precis som Johan säger MYCKET bättre, den är samma som Binero har och levererad från Atomia. Även jag fick dock nyligen göra i princip hela flytten själv vilket man slapp hos Binero.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-03-19 klockan 16:39 |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tack - uppskattas. |
||
![]() |