FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har skrapat ihop en portfolio på http://griffinstudio.se skulle uppskatta allt möjlig feedback jag kan få av er. Både positiv och negativ så jag vet vad jag kan förbättra eller vad jag redan har gjort på ett bra sätt som ni tycker är ett plus. ![]() Jag är mest för webbdesign/front-end och behärskar en hel del men just att designa hemsidor tycker jag är super kul. Jag skulle uppskatta om ni har några förslag på hur man kan komma in i marknaden, jag vill som sagt kunna skapa hemsidor som även andra kan ha nytta för och inte bara jag. Ser helst även inte att priset spelar någon större roll, då jag utöver allt detta i form av en hobbyverksamhet. Ha en bra dag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Snyggt!
Felstavning på sista meningen på startsidan. Tycker även du kan ta bort hover på logan. Skulle även skriva om näst intill all JS-kod (http://griffinstudio.se/js/funktion.js) då uppbyggnaden tyvärr inte ser bra ut alls. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tyckte det också såg bra ut men håller med yakuzaemme om hover-effekten på loggan.
Gillar illustrationerna och grafiken på sidan! Och även "min typiska vardag". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Exempelvis din första funktion, send-message. Använd placeholder istället för att göra värdet på input till "Namn" eller "Meddelande". Du har 3 error-divs på kontaktformuläret. Gör en klass istället som har ikonen, och om en input har error så lägger du bara till klassen 'error' på det elementet. Skulle även ändra url från '/ommig' till '/om' Sidan är annars väldigt "rolig" i sig, såsom min vardag m.m. Kanske du ska styla lite mer, möjligtvis ladda din e-postadress med AJAX så crawlers ej kan hitta den, sen kan du även skriva ut något såsom "Take that crawlers!" - nej men du förstår. Visa lite kunskaper på den fronten också, även fast det lutar lite mer åt backend. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi tar en liten svenskläraret först: "föddes över havs" är felformulerat. Antingen till havs (på ett fartyg t.ex.) eller över havet (på ett flygplan).
Jag har också svårt för fonten, får en stark känsla av obehag pga. att jag upplever den oskarp och jobbig att läsa. Småsaker med andra ord. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är jag inte så bra på javascript (jobbar på det), men det känns som du använder onödigt mycket javascript-kod på ställen där du skulle klarat dig utan? Precis som i yakuzaemme exempel (men just HTML5 placeholder funkar ju inte i alla webbläsare).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är väl bara IE 8 och senare som ej stödjer HTML5? Finns ju mängder med fallbacks, såsom http://modernizr.com/
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|