FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Testade igår att installera olika föräldrarkontroller, först är det för att sätta en tidsgräns emot för mycket dataanvändning vid olämpliga tider. Det fungerar med win 7 inbyggda föräldrar kontroll.
Men deras family filter , tänkte använda det men det funkade när jag sökte på engelska sajter, men emot svenska så var det mycket dåligt, det spärrade flashback men det mesta gick igenom hur jag än gjorde. Tanken var att jag skulle använda en lista på godkända sajter och sedan godkänna allt eftersom, man fick en varning men man kunde surfa in utan några problem. Testade ett annat extern program men det var webbfiltret som inte funkade för svenska ord. Kan man inte uppdatera med en svensk ordlista? Dock Googlade jag lite och såg att Telia hade en tjänst med tillägg fungerar det? Hade windows eget inbyggda fungerat så hade det var det bästa, gratis och att man kan välja bort att spionera och enbart blockera. Trodde de skulle vara bättre, men de webbfilter jag testade var katastrof för oss som bor i Sverige. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inser att detta knappast löser problemet. Men iaf, har du specifika sajter som du inte vill ska gå att nå, så lägg in dem i hosts filen och peka mot localhost.
Går nog att använda en brandvägg för att lägga till en whitelist på ok sajter, och spärra resten med. Om du vill godkänna specifikt antal. Senast redigerad av Björn den 2013-03-04 klockan 09:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har testat lite i routern med dd-wrt, sätta olika tider för vissa maskiner etc fungerar bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
oki tack, vet inte riktigt vad det är men ska se efter...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|