FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Binero har i likhet med många andra svenska webbhotell fått mycket kritik i de här trådarna så tänkte passa på att ge beröm istället denna gången
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kan bara hålla med föregående talare. Behövde inte ens byta db-inlogg i alla web.config-filer själv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För mig söp de bort alla dns-ändringar så domänerna pekade fortfarande till de gamla servrarna och upphörde således att fungera. Bara så alla nu inte tror migreringen går smidigt för alla
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Alltid roligt med trådar i denna karaktär där man hyllar sin leverantör! Mer av detta :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill definitivt börja med att säga att fler borde göra som dig och höja rösten liten när någonting är BRA! Är så sjukt ovanligt men för dem som tar emot det är det ofta sjukt uppskattat.
Även om jag överlag är jättenöjd med Binero och varit trogen kund i många år så gick min migrering inte alls lika smidigt. När jag testade preview siterna på den nya servern var det en sida som inte alls fungerade som den skulle. Pratade med supporten och de kunde inte heller hitta problemet efter flera försök över telefon och mail. Gjorde lite efterforskningar själv igen och upptäckte då att en stor del av databasen saknades för den sajten på 2.0. Gjorde en egen DB dump och importerade och så fungerade allting som det skulle. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Blev också migrerad för ett par dagar sedan.
Tryckte bara på knappen och strax efter så hade jag kopierats över. Slutförde migreringen dagen efter, fick uppdatera databas uppgifterna manuellt i vbulletin och i vissa tillägg. Annars så gick det fint för mig med och jag har inte märkt någon sämre prestanda en heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Här kommer en synpunkt där det INTE fungerat alls. I stort sett allt som kunde gå åt helvete gick åt helvete. DNS records som försvann. Mailkonton som deaktiverades och inte följde med. Vi har 98 domäner hos binero i dagsläget och har haft vår sjukaste "lediga helg" någonsin.
När man nu på eftermiddagen trodde man kunde andas ut så kommer nästa stora problem som ett brev på posten. 9 st domäner har blivit avregistrerade hos IIS för att de är obetalda. Eftersom faktureringen sköts via binero som är registrar så är det till dom vi givetvis betalar. Fakturadatumet var satt till 2012-06-18 vilket är nästa vecka!!! Hur mycket man än bävar för att byta registrar för 98 domäner så är det nog tyvärr så det måste bli. Tror att Binero vuxit sig för stora och inte mäktar med de kunder de har. Sen kan de påstå att de är vänligast hit och dit, men när saker inte fungerar så spelar det ingen roll hur snäll man är. Sen att man fortfarande gör profit på utmärkelser som är flera år gamla är enligt mig helt bisarrt. Det här är en snabb bransch, i vilken man enligt mig inte kan leva på gamla meriter. Någon som har tips på andra registrarer/webbhotell med en support som svarar i telefon utan att man behöver vänta till man blir gråhårig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu säger jag inte "skyll dig själv som valde billigaste tänkbara registrar". Jag skulle aldrig förlåta den registrar som slarvade bort mina domäner, oavsett vilket pris jag betalar. Men det finns mycket du kan göra själv med backuplösningar och egen övervakning. Ofta blir det både säkrare och billigare än att välja en dyrare registrar. För att ändå svara på din fråga; så kan jag rekommendera Active 24. Jag har haft några domäner där i sju år och det har aldrig strulat. Kundtjänsten har varit bra och snabb. Men jag tror att jag betalar ca 500 kr per år och domän via dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vill bara säga att jag är en nöjd kund och har alltid varit det=) kontrollera bara så att alla domäner följer med i migreringen
![]() Sen så hade jag andra stora problem vid migreringen men det var mitt eget fel:P läste såklart inte noga och alla mina sidor och all mejl låg nere i tre dagar (oturligt så skedde slutmigrering när jag var på semester i Grekland) Blev såklart väldigt upprörd och arg men efter att ha läst noggrannare så var jag det på mig själv:P |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|