FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej! Mina urbanears och presentkort på ungefär 1000 kronor blev stulet i mitt olåsta skåp på skolan i fredags. Ger det något att polisanmäla?
/ Kevin |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Enda det ger är ännu sämre statistik hos Polisen över uppklarade brott, polisen lägger ju till o med ner brottsutredningar där det finns bevis till och med så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om ni ska få ut någonting på en ev försäkring brukar de kräva en anmälan också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är klart du skall anmäla!
Jag kommer ihåg min tid i gymnasiet när en klasskamrat till mig hittade sin CD skiva (full av warez BTW) i en annan killes skåp. Polisen var där inom 1h och förhörde den andra killen (!!) - jag misstänker att de inte visste ens vad det var på skivan... weird times. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du ska alltid anmäla eftersom:
1. Det lägger grund för hur staten och polisen lägger upp resurser och planering. 2. Du behöver för det mesta en anmälan för att få eventuell ersättning från försäkringsbolaget. 3. Det är bra för skola och lokal polis att veta om det dyker upp ligor eller om det finns andra problem. 4. Stöldgods påträffas ibland. Det är inte sannolikt att en utredning är möjlig men din polisanmälan gör ändå nytta.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det bör du göra, det är inte omöjligt att du kan få tillbaka det du blivit av med.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|