FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
Jag har haft problem med mina servrar senaste dagarna. De går ner och jag får meddelandet max_user_connections exceeded Som jag förstått så är detta ett fel som oftast uppstår när det är fel i koden. Är det någon som kan tipsa mig om vilken typ av fel som kan leda till det meddelandet. Tack i förväg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Databas-relaterad kod. max_user_connections är antalet maximala anslutningar per användare i MySQL. För mycket trafik, för dåligt confad MySQL eller, som du säger, för dålig kod.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kontrollera att du stänger dina databasanslutningar. Det brukar vara det vanliga felet med hemknådad kod. Är det inte hemknådat så låter det som antingen mycket trafik eller snålt tilltagen inställning i databasservern.
Ge gärna mer info så kanske du kan få ett mer precist svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror inte att det är det är för snåla iställningar. Jag har precis gått över till en dedikerad server. Har även provat att ändra max_user_connections från 25 till 100, men det har inte hjälpt.
Det verkar vara som att många proccesser inte stängs ner. När jag loggar in på WHM och klickar på mina mysql processer ser jag följande: 10067 senos64_seno localhost senos64_germany Query 102 Locked UPDATE site SET alexa_rank = '379505' WHERE site_id = '7075' 10091 senos64_seno localhost senos64_germany Query 103 Locked UPDATE site SET date = NOW() WHERE site_id = '20947' 10115 senos64_seno localhost senos64_germany Query 102 Locked UPDATE site SET alexa_rank = '' WHERE site_id = '331939' 10199 senos64_seno localhost senos64_germany Query 102 Locked UPDATE site SET alexa_rank = '' WHERE site_id = '329615' 10231 senos64_seno localhost senos64_germany Query 103 Locked SELECT domain FROM site WHERE analytics LIKE '-%' AND domain != 'billige-knoepfe.de' 10236 senos64_seno localhost senos64_germany Query 103 Locked SELECT * FROM site WHERE domain = 'bibb.de' 10241 senos64_seno localhost senos64_germany Query 100 Locked INSERT INTO site (url, domain, ip, analytics, adsense, pr, commentluv, headers, html, date) VALUE 10243 senos64_seno localhost senos64_germany Query 103 Locked SELECT * FROM site WHERE domain = 'ockenheim.de' 10246 senos64_seno localhost senos64_germany Query 103 Locked SELECT * FROM site WHERE domain = 'cylex-branchenbuch-arnsberg.de' Siffrorna 103 och 102 indikerar hur lång tid processen har i det stadiet, och stadiet verkar för vara LOCKED för någon anledning. Listan är längre än såhär, men det är mer av det samma längre ner. Kan detta vara problemet? att den hamnar idet här Locked stadiet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Du bör leta efter queryn som det inte står Locked på, finns det en ensam sådan så är det den som låser tabellerna. Förmodligen använder du MyISAM och har en långdragen update/insert till site-tabellen.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har väldigt stora tabeller, vissa vid nästa 1 000 000 rader, bör jag göra om de till inno db?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Beror på hur ditt användarmönster ser ut. Nu har du uppenbarligen skrivningar som låser mycket. Där hjälper nog innodb, men det förändrar inte att du har någon kass kod någonstans som kör för stora eller för långsamma uppdateringar. En optimize på site-tabellen kan också hjälpa till.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det verkar vara som du sa clarence, det var en ensam sådan query som stoppade upp alla andra.
Jag tog bort den från hemsidan (den var inte essentiell), och nu flyter det på galant, och WHM visar inte att nya förfrågningar är i locked stadiet. Sjukt uppskattat att du tog dig tiden att hjälpa mig. Jag har hållt på med det här problemet sen kl 9 i morse, och hade nästan gett upp hoppet. Men där kom du som "knight in shining armor". Stort TACK! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|