FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag är sugen på att hyra en av Hetzner.de:s dedikerade servrar , men efter att ha läst runt lite på nätet så verkar det som att man vid beställning måste skicka kontokortsnummer och passnummer (eller rent av inskannad passbild). Stämmer detta? och är det vanligt med såna typer av krav i den här branchen? Hetzner känns ju som ganska seriösa ändå. Men va fan...skicka såna här saker till nån jeppe i Tyrolerbyxor känns ju inte helt kul. ![]() Någon som kan förklara läget? Senast redigerad av infalible den 2013-01-22 klockan 20:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har iaf inte behövt skicka in något sådant. Däremot fick jag snällt FAXA in påskrivet avtal. Var typ 1 år sedan. Kanske har ändrats sen dess..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kontokortsnummer hade i alla fall inte jag skickat till någon oavsett vad jag beställt. En vanlig kortbetalning funkar, men inte skicka för att nån anställd på ett företag ska läsa det.
Pass-foto är nog inte särskilt vanligt krav för dedikerade servrar, har inte behövt de för de jag haft hos Kimsufi/OVH i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har aldrig varit med om, kan inte tänka mig den storlek på företag har något ekonomisk förlust prata om kund skiter i att betala. Tror det handlar om annat, kanske fått skit från myndighet att dom inte har koll på ägaren av kontot.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker också det låter väldigt märkligt. Jag hade inte funderat en sekund utan valt en annan leverantör.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inte helt ovanligt att tyska företag vill ha fotosidan i passet (för firmatecknaren), samt registreringspapper från bolagsverket/skatteverket för rörelsen för att kunna fakturera utan moms. Att bara kolla upp VAT-numret på nätet räcker oftast inte för de. Tydligen har de en ganska strikta regler för detta (har jag hört ...).
Kontonumret för kortet skulle jag dock inte lämna ut bara sådär. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar! jag har i slutändan bestämt mig för att lita på dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Beställde en server från Hetzner för några månader sedan, då gick det bra med att endast ange VAT-numret när man beställde. Kortbetalning fungerar utmärkt, dras per automatik varje månad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Ang passbilden så låter det ju helt sjukt, aldrig att jag skickar in den till en webbhost... Jag skulle valt någon annan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hos t.ex. spelbolag är det vanligt att kräva passbilder och kopior på kort vid större uttag om man bedömmer att det finns betydande risk.
Givetvis kan man täcka över t.ex. de 8 mittensiffrorna på betalkortet och endast visa första och sista. Passuppgifterna kontrolleras mot t.ex. 192.com |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|