FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Läste den här så kallade debattartikeln på SvD.se idag:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ar_7816826.svd Först och främst förstår jag inte riktigt hur Svenska Dagbladet tänker när de tillåter gratis reklamkampanjer på sina debattsidor (Dagens Nyheter gör tyvärr samma sak tyvärr). Visserligen kan en del jurister göra nästan vad som helst för sin karriär och pengar men jag blir ändå förbannad när de beter sig på det här viset. (Kuriosa: En bekant som läste till jurist berättade för övrigt att studiekamrater både rev sönder uppsatser samt stal inlämningsuppgifter och satte sitt eget namn på.) De nya toppdomänerna kommer inte att innebära något som helst hot mot majoriteten av de etablerade varumärkena. Groth & Co och deras "domännamnsexpert" Johan Sjöbeck försöker skrämma svenska företag till att anlita företaget helt enkelt. I mina ögon är det inte mycket bättre än den spam man får då och då så snart man registrerat en hyfsat vettig domän. Groth & Co har för övrigt sänkt sin omsättning varje år under de senaste åren. Det är inte svårt att förstå varför om de agerar på det här viset. Att de säger sig vara experter på varumärken och immaterialrätt gör det hela ganska komiskt måste man ändå säga ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-11 klockan 13:25 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|