FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Som rubriken säger.. Att registrera ett upptaget domännamn efter det har blivit ledigt. Jag vet att det finns snapbacking men dessa tar ju ut avgifter för att registrera domänet åt dig. När kan en vanlig person (jag) köpa en domän som tidigare varit upptagen utan att använda sig utav någon som erbjuder snapback? Har kollat på iis och läst om det "Avregistreringsdatum Om innehavaren inte återtar domännamnet efter att det har deaktiverats så avregistreras innehavaren från och med detta datum. Domännamnet placeras då i karantän hos .SE fram till datumet för dess frisläppande. Datum för frisläppande På detta datum släpps domännamnet fritt och kan registreras av en ny innehavare. Det sker tidigast klockan 04.00 UTC (svensk tid klockan 05.00 vintertid, klockan 06.00 sommartid)." När är detta datum för frisläppande? är det svensk tid klockan 05 eller 06 dagen efter avregistreringsdatum då eller? Kan man sitta minuten efter och gå in på t.ex loopia, binero eller något liknande och köpa domänen som har gått ut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är ca.04.00 på natten, sker inte alltid exakt den tiden. Är det ett domännamn som många är intresserade av och har beställt via snapbacktjänst, ja då har du inte en suck att försöka regga det på egen hand. Använd alltid en snapbacktjänst om det är en domän du verkligen vill ha!
Edit:Använd fler snapbacktjänster på samma domän för att öka dina chanser! Frisläppandet sker det datum som står angivet, efter deaktiverings- och karantäntid. (ca. 04.00 svensk tid) Detta gäller .se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack! då var det som jag trodde då, finns där någon lista över sidor som erbjuder snapbacking? vet idag bara tre stycken
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det handlar om microsekunder, om domänen är bokad.
Snapback kostar mellan 170 och 500 normalt om den inte drar iväg på auktion. Det är väl en relativt liten kostnad om man jämför med utvecklingskostnaden för en sajt? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |