FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har en webbutik som lider av vår webhotells prestanda (binero.se), sidan har stundvis lagg upp mot 20 sekunder, allt annat fungerar bra med dom. Jag har dock lessnat på dessa lagg och söker nu någon annat webhottell som har bra server och bra priser. Websidan det gäller är http://www.stylingwebben.se Kan ni rekommendera mig något bra prisvärt webhotell? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Är din sida krävande är det inte säkert den kommer funka bättre på ett annat webbhotell. Vet du vad som gör att den går trögt (cpu,minne, disk, mysql?) Man brukar ju tilldela varje webb en egen kvot med resurser som du inte får överskrida. Kanske att du kan få betala lite mer nånstans för att få lite extra av det som krävs av din sida. Annars är nog en vps det du behöver.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag snackade med binero och de såg problemet och gav mig 6 gratis månader men de hjälper ju inte mig :/. Lagget är slumpmässigt, om du sitter och surfar runt så flyter det på men mitt i allt så stannar allt bara upp i typ 5-15 sekunder och sen flyter allt på igen. De sa att de håller på med någon ny teknik som de inte fått till helt perfekt så jag tror inte det är hemsidan som orsakar det. Jag testade att gå upp en nivå på deras server men de hjälpte inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
OK kan du inte få köra på den gamla tekniken då? Gäller ju att ett eventuellt annat webbhotell inte kör på den nya tekniken heller så det vore bra om du viste vilken teknik som din sida inte verkar trivas med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är det för programvara du kör, och hur många besökare och produkter har du? Sedan så undrar jag vad som är prisvärt för dig, det mesta är ju relativt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Många svar och inga förslag
![]() 200-400 / dag besökare. Egenutvecklad webshop. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Tänk på att webbhotell enligt wn's regler inte får ge dig förslag, och de flesta på wn kör standard webbkonton på olika webbhotell eller dedikerad server/vps och har sällan erfarenhet av något däremellan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kör själv en hel del sidor på Oderland och i deras kontrollpanel (cPanel) kan man få upp grafer över resursutnyttjande. Kan förövrigt rekommendera oderland, bra support och bra presstanda. Om det räcker till din sajt har jag ingen aning om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Du har även varbergs hosting: http://www.varbergshosting.se/magento-hostning/ från 750kr/mån, men som sagt, du sa aldrig vad som är prisvärt för dig. Senast redigerad av Danielos den 2012-12-07 klockan 13:07 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
tror jag betalar runt en 150 kr månaden i dagsläget och det känsn väldigt bra
![]() |
||