FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Glad jul på er alla,
Jag har en liten fråga. www.mcbans.com/player/xxx Om ni byter ut xxx mot ett spelarnamn så kommer man till spelarens statistik. Det jag nu vill få till är en simpel sökruta som jag kan visa på min hemsida (kanske gjord med javascript?) där man kan skriva in ett användarnamn för att då skickas automatiskt till url mcbans.com/player/xxx men då ska såklart xxx bytas ut mot det personen skrev in i sökrutan. Det här borde väl bara busenkelt att fixa? Har sökt runt lite men hittar mest för google custom search som är helt annan sak.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltså ett textfält, och en knapp. När man klickar på knappen så skickas man till en URL som slutar på innehållet i textfältet?
Eller vill du ha en sökfunktion, dvs. att du får upp resultat med länkar till användarens profil? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Går att göra på många olika sätt, du kan t:ex låta allt vara front-end (JS), eller använda PHP.
Antingen kan du skapa ett form, med 'action' till en PHP fil. Exempelvis: Citat:
Citat:
Eller så kan du sköta allt client-sided, genom JavaScript. Ett exempel är: HTML: Försiktig med input-taggar utan en form. Läs mer här: Text field without form Citat:
Citat:
Bör noteras att jag ej testat detta och kan innehålla syntax-fel, skrev direkt i meddelande-fältet. Säg bara till om du inte får det att fungera så kikar vi på det. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
PHP-funktionen funkar utmärkt! Tack!
![]() |
|||