FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har ett fält på mina hemsidor där man kan registrera sig som "subscriber". Jag har ganska många hemsidor och vill fylla i ganska många mailadresser ![]() //Mr.Bennet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Givetvis. Det är gjort på en kvart, förutsatt att formulären inte har någon CAPTCHA för att hålla automatiska scripta/bots borta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det dina egna hemsidor? Det betyder ju att det är din databas som de läggs in i..? Då borde du väl istället mosa in dem där, än att gå genom den "riktiga" vägen. Låter f.ö som att du vill sabotera för någon annan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Kod:
require "rest-client" sites = {"http://example.com" => "email-field"} emails = ["[email protected]"] sites.each do |url, field| emails.each do |email| RestClient.post(url, field => email) end end |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej, men är det dina egna sidor så är det ju dina databaser. Det vore bättre för dig att du körde en sql-query och la in allt, än att du skulle göra alla manuellt - det går både snabbare och enklare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är mina sidor, och tanken är att andra ska kunna använda tjänsten. Så bra om man kan ha en sida med lösen eller något där man gör det ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|