Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på en ide

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-26, 18:46 #1
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Mycket flitig postare

Standard Feedback på en ide

Funderar på att bygga en tjänst där man kan se vilka gratis webhotell/gratis blogghotell m.m som google gillar dvs visas högt upp i SERP för söktermer som har en del konkurrens.
Min hypotes är att länkning från dessa också sannolikt ger godkända SEO resultat för egna domän.

Hur stor efterfrågan kan ni tänka er ha för en sådan tjänst?
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-26, 21:01 #2
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Jag tror att webhotell som är gratis oftast används av de som vill bedriva något mindre seriöst, eller som inte är så kunniga. Dessa personer vet heller inte mycket om SERP m.m - så det hela skulle vara "orelevant" till dem.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-27, 01:33 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Jag tror att webhotell som är gratis oftast används av de som vill bedriva något mindre seriöst, eller som inte är så kunniga. Dessa personer vet heller inte mycket om SERP m.m - så det hela skulle vara "orelevant" till dem.
De som tillhandahåller olika webbtjänster gynnas av google om de håller undan oseriösa aktörer.
Notera också att icke gratis är något som google tidigare slått ner på och fortfarande gör. Ta t.ex olika länkkataloger där folk betalar för att få en länk.
Oläst 2012-11-27, 06:38 #4
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av andla Visa inlägg
Ta t.ex olika länkkataloger där folk betalar för att få en länk.
Jo, men vad har detta med webbhotell att göra?
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-27, 14:48 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av StefanW Visa inlägg
Jo, men vad har detta med webbhotell att göra?
Webbhotell?
Är inte översättningen för host = hotell.
blog host = blogghotell
Oläst 2012-11-27, 15:04 #6
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Webbhotell?
Är inte översättningen för host = hotell.
blog host = blogghotell
Va? Du skrev att du funderar på en tjänst där man kan se vilka gratis webbhotell/blogghotell som google gillar. Och sedan pratar du om länkkataloger vilket mig veterligen inte har något med webbhotell att göra.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-27, 15:37 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av StefanW Visa inlägg
Va? Du skrev att du funderar på en tjänst där man kan se vilka gratis webbhotell/blogghotell som google gillar. Och sedan pratar du om länkkataloger vilket mig veterligen inte har något med webbhotell att göra.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Jag förstår problemet. Jag läser nästan bara engelska texter så jag vet inte hur jag ska täcka alla möjliga tjänster. Jag får köra lite mer svengelska.
Jag menar då all typ av hosting men siktar in mig mest på bloghosting. Länkkataloger är ju en annan typ av hosting fast för länkar.

Rätt och slätt om du nu kör lite SEO så vill du väl veta var du kan lägga upp ditt innehåll så att google hittar. Du vill ju helst slippa leta och sålla bort de som har låg Page Rank. Men även Page Rank går inte att lita på längre.
Så varför inte ta fram de hosts som uppenbarligen får bra skjuts av google?
Oläst 2012-11-27, 15:48 #8
yakuzaemmes avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Citat:
Jag förstår problemet. Jag läser nästan bara engelska texter så jag vet inte hur jag ska täcka alla möjliga tjänster. Jag får köra lite mer svengelska.
Jag menar då all typ av hosting men siktar in mig mest på bloghosting. Länkkataloger är ju en annan typ av hosting fast för länkar.

Rätt och slätt om du nu kör lite SEO så vill du väl veta var du kan lägga upp ditt innehåll så att google hittar. Du vill ju helst slippa leta och sålla bort de som har låg Page Rank. Men även Page Rank går inte att lita på längre.
Så varför inte ta fram de hosts som uppenbarligen får bra skjuts av google?
Jag har förstått vad du menar, men när du säger att du ska inrikta dig på gratis webhotell så säger jag återigen att de kunder som använder gratis webhotell är de som bedriver något mindre seriöst, och jag tror därför att majoriteten av användarna av gratis webhotell inte kommer bry sig om din tjänst.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-27, 16:01 #9
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag skulle gissa att om man reggar konto på Gratis webbhotell eller annan hosting så är man inte heller särskilt villig att betala för att de tjänster som TS specificerar, men det är ju mer ur ett affärsperspektiv. Jag gör ingen värdering om det är mer eller mindre seriöst, det är en annan fråga.

Men om tjänsten som TS föreslår också den är gratis för brukaren och TS hittar en annan affärsmodell än att debitera de som är brukare av själva tjänsten så kan det nog finnas en affärsmöjlighet. Men affärsmodellen (hur TS ska tjäna pengar på verksamheten) måste vara genomtänkt först.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-27, 21:47 #10
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Hej Conny!
Min första tanke skulle vara en gratistjänst. Bara kul att kunna peta in den I mitt CV när jag söker jobb.

Jag vet att det är otroligt mycket jobb att få in trafik till sin sida via google vägen. Detta är för att man inte har klart för sig vilka sidor som google anser bra. Inte heller informerar de på ett bra sätt hur man ska göra. Allt de klargjort tydligt är att ju fler länkar destå fler röster att din sida är bra samt att om sidan har högre PR så gillar google den mera.

Om man undersöker sökresultaten så upptäcker man olika mönster. T.ex så kommer ofta wordpress, youtube, blogspot högt upp på olika sökresultat men den platformen kanske inte passar dig alls. Du vill kanske t.ex lägga in en statcounter i wordpress.com men det går inte för att de inte tillåter ändring i template.
Därför vill du gärna ha en lista över de olika hosttjänsterna så att du kan gå igenom vilka som passar dig bäst utan att behöva sålla bort de som google bannat, bestraffat eller av någon annan anledning givit försämrad prestanda.

Jag planerar även lägga in statistik som linjediagram så att man se trender på de olika tjänsterna om de blir mer google vänliga eller om de börja frysas ut. Fast dessa saker kommer senare.

Grejen är att jag vill ha lite feedback om folk vill ha detta. Det är ju inte någon mening med att lägga upp något som ger svalt intresse från besökare. Bara bortkastad tid och pengar.

Senast redigerad av andla den 2012-11-27 klockan 21:54
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017