FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har skaffat en Apple Air 11", liten resdator som är har passande vikt att orka flyga med. Jag flyger alltid bara utan packning och max 2kg handbagage.
Dock så har ju inte Air eller nya MBP något hål för vajer för låsa fast dom. Finns det någon smidig produkt för låsa fast dom ändå? Den ska vara smidig och inte någon hel platta att låsa den i ![]() För kommer garanterad bli av med den på DH om jag inte kan låsa fast skiten, visst den kostar under 9k så någon större ekonomisk förlust att bli av med den skulle det inte vara. Vill dock inte bli av med viss känslig information på den samt det inte finns någon butik som är öppen 24/7 att köpa ny på. Så vill försöka att inte behöva använda den som engångsprodukt om jag kan undvika det på ett smidigt sätt. Eller köpa flera st att ha med sig i reserv, jobbigt extra vikt att släpa på. Visst att det kanske är bra affärside från Apple sida om folk blir av med dom och måste köpa nya. Men borde ju finnas någon smidig lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Smidig, och smidig men detta funkar med Kensington lås
http://marianneschultz.com/2012/10/0...s-macbook-air/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske inte ett riktigt svar men med prey så kan du spåra upp datorn och förhoppningsvis få tillbaka den om den blir stulen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Kan man hindra att man blir av med den på ett smidigt sätt så är det bra, annars är det billigare använda dom som "engångsprodukter". Det är värt 5 min att på ett smidigt sätt kunna låsa fast den. Jag är en person som inte ens lämnar in saker på garanti om dom går sönder eller tar ut på försäkring. För det ska vara värt administrativt bör värdet ligga på minst 30-50k Både billigare i tid än hålla på bråka med garanti och försäkringar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|