FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har hört att man ska sätta nofollow på sina sökresultat. Min fråga är om det finns något smidigt plugin till wordpress som underlättar det eller måste man göra det för hand, och i så fall hur går man tillväga?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En annan metod är att sätta "noindex" på resultatsidan i meta, det är mer korrekt än att sätta nofollow på länken dit och mer säkert om avsikten är att eliminera indexering. Menar du externt från sökresultat, så ska du ur en seo synvinkel ha nofollow om det är tex affiliatelänkar du tjänar pengar på, är det ej betalda länkar så är det kanske bättre att köra utan. Senast redigerad av Björn den 2012-10-28 klockan 11:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Björn, tack för det snabba svaret.
Sökresultatet är internt, det vill säga besökaren stannar kvar på min webbplats hela tiden. Är sökresultat med listor med hotell som jag vill sätta "noindex" på, eftersom Google inte gillar att indexera sökresultat. Min fråga är mer om det finns något enkelt sätta att göra det på. Är väldigt dåligt på det här och har letat runt på internet men inte hittat något bra svar på frågan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|