FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har arbetat som webbansvarig och mycket med PHP och mysql. Jag har valt att köra mycket med one.com och det har funkar riktigt bra. Sitter idag på ett annat företag som kör Umbraco (C#). Företaget använder sig av gns.se som Webbhotell leverantör. under mina 3 månader här har vi haft stora down time. Bara idag har sidan legat nere 3,5 timme utan klara besked från de. jag letar efter nytt webbhotell som är pålitlig, snabb, bra support och möjlighet att switcha till backupserver när det skiter sig. Vore tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om ni är sugna på VPS kan jag rekommendera Glesys. Använt dem ett år nu ungefär och har haft en nertid på 0.01 % under de senaste 30 dagarna.
Skall tilläggas att nertiden var orsakad av mig själv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för info!
Några andra som har erfarenhet av Glesys eller andra leverantörer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker om Glesys dedikerade servrar men deras VPS:er har jag inget förtroende till längre tyvärr då dessa har blivit översålda. Senast i två fall där jag flyttade båda till egen server istället.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är webbhotelltjänst du är ute efter så ligger Sajthotellet.com och Admax.se (de har samma infrastruktur och ungefär samma ägare). Extremt hög uptime på webbtjänsten, samt mycket hög hastighet på servrarna enligt benchmarking (Captain Thailand hade en referens som jag glömt till benchmark för Admax som placerade dem i topp som #1). Jag har använt Sajthotelet i 7 år och de vara åratal sedan jag märkte av något oplanerat avbrott.
PS. Jag har ingen finansiell koppling till något av webbhotellen. Utan det jag skriver är emiriskt. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-10-25 klockan 20:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag har bara använt Glesys i 6 månad för att driva 7 Joomla sidor. Då för ca 1 år sedan så fungerade riktigt bra och supporten är väldigt hjälpsamma och kunniga (tycker jag). Nertiden då kan jag inte minnas att jag hade. Jag ska själv testa en burk hos Citunetwork och se hur deras fungera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skulle varmt rekommendera patrikweb.se, kunnig och bra support minimal om ens någon downtime!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Patrik, annan tidzon 1/11 ??
Tycker det är synd, du verkar ha många nöjda kunder. En och annan rebell behövs ;-) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|