FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Tror att jag blivit blåst på mitt domän.....och skulle behöva lite hjälp hur jag ska gå tillväga. Scenariot är följande: För drygt 2 veckor sedan registrerade jag ett domän på företagets webbhotell. Detta var en Torsdag har jag för mig. Efter registreringen kollade jag upp och såg att domänet nu låg med mitt webbhotell som registrar. Följande Måndag var fakturan betald men döm om min förvåning när jag såg att mitt domännamn nu var registrerad någon helt annanstans. Ett första svar via telefon var att det troligen var någon annan som hade överklagat och vunnit domänen. Kontaktade sedan .eu som kunde konstatera att något sådannt inte hade inträffat och att domänet legat i karantän sedan 2011-12-31. Kontaktade då webbhotellet som skapade ett ärende i "supportavdelningen" på mitt konto i mitt namn där man medger att "domänen gick upp" men sedan slutade att fungera. De lovade att återkomma men inget hände. Ringde igen och en märklig tystnad uppstod när jag sa mitt ärendenr och vad skaen gällde. Denna gång behövde enn anna person återkomma till mig vilket inte skedde. Ytterliggare nånn dag gick och ett nytt meddealnde på supporten med uppgift att pengarna var inbetalda fanns. Ringde tillbaka och påtalade att det inte var detta besked jag väntade på utan att jag ville veta vad som hänt. Kollade nu upp domänet på whois där jag upptäckte att domänet nu var till försäljning.....priset denna gång var 200ggr mer än det jag betalade. Ungefär där står vi idag.......domänet har efter min beställning varit hos mitt webbhotell iaf ett litet tag sedan har det försvunnit. Webbhotellet menar att någon annan hunnit emellan. Jag däremot ser det som väldigt märkligt när domänet legat i karantän så pass lång tid. Att tilläggas är att domänet är namnet på en av Japans största industrier och av den anledningen tror jag att det kan vara ekonomiskla intressen som gjort att det ser ut som det gör. Tips och råd tas gärna emot! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu låter hela historian mycket märklig och jag är inte superinsatt i just .eu.
Var kollade du upp domänen efter att du beställt den från ditt webbhotell? Det normala är att webbhotell inte registrerar en domän förrän den betalats.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja precis...den låg i karantän 40 dgr sedan var den fri så att säga.....Vad jag mena och som inte framkom var att webbhotellet menade i ett telefosamtal med mig att den tidigare ägaren hade förtur och att så var nog fallet med att denna hade överklagat köpet från mig. Men det tär sig märkligt i detta fall då karantänen för dessa är i 40 dgr fom 2011-12-31
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
tex: "Väljer du att betala mot faktura kan vi själva göra affär av ditt domän om det är av intresse" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag gjorde då en whois och såg att domänet låg på mitt webbhotells namnservrar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
f*u*r*ukawa.eu
Senast redigerad av Thomas den 2012-10-15 klockan 20:18 Anledning: ** |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, men var då? Webbhotellet, Eurid eller någon annan tjänst?
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Domänen registrerades den 2 oktober vilket var en tisdag. Det stämmer inte riktigt med din berättelse?
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Hur som helst så är registreringen den 2:a oktober på den nya registraren......den som enligt webbhotellet skulle ha gjort anspråk på domänet dagen/dagarna efter att jag beställt det. Den 1:a Oktober var domänet betalt av mig se bifogad bild: Senast redigerad av icazeke den 2012-10-15 klockan 19:01 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|