FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, (long story coming up.. :) (topic borde vara co-location.. :P)
-- start of useless rant -- Vi har i dagsläget en dedikerad server hos FS-Data, men kommer att överge den då vi haft lite interna problem med FSD. Vi har införskaffat en 1U och tänkte ha co-location hos Levonline (chefen gillade det företaget av någon anledning). Vi fixade en offert, men har inte hunnit fixa servern än, så vi levererade den aldrig till dem och skaffade aldrig tjänsten, men planerna var att använda oss av Levonline. I dagsläget har vi vissa e-postadresser som tidigare låg hos Internethotellet (överflyttat från Algonet). På Internethotellet hade vi ibland stora problem med e-post som försvann, och ibland kunde e-posten vara försenad över 24 timmar. För ungefär 48 timmar sedan kunde vi inte längre logga in för att hämta e-posten. Jag kontaktade Internethotellet och fick först då reda på att de blivit uppköpta av Levonline. Vi har inte fått någon information från Levonline (de ska ha skickat ut information+användaruppgifter). Enligt deras hemsida bör e-posten fungera som vanligt. Jag har försökt nå Levonline via telefon hela dagen, men möts bara av ett meddelande att de har många som ringer och att jag ska försöka igen. Visst, kanske inte deras fel att vi inte får vår e-post, och de kanske hade underdimensionerade telefonsystem eller vad som helst. Men.. vi tänker inte ha vår 1U co-loc hos dem iaf om det är omöjligt att nå dem via telefon dagtid. -- end of useless rant -- Så, jag undrar, vilka BRA co-loc (1U) ställen finns det? Att nätet är stabilt och att man kan nå dem är klart viktigast, naturligtvis saker som strömbackup och annat.. priset har låg prioritet. Även om man får bra hastigheter i övriga länder är det klart trevligast om man kan få tag i ett svenskt företag. Några förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
JX Hosting är ett bra svenskt alternativ som jag har varit kund hos i ett år med mina 2 servrar, funkar bra.
Snabba linor och trevlig/bra/kunnig/tillgänglig support. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi har i princip hela vår serverpark hos DCS i dagsläget och är förhållandevis nöjda. Förhållandevis innebär inte att vi är missnöjda; men det finns saker som kunde fungera bättre och smidigare. Vi tittade på ett flertal aktörer innan vi hamnade hos DCS och det är inte många som uppfyller kraven.
Vad jag förstår har även shellkonto.se börjat erbjuda co-location-tjänster; vilken servicegrad man tänkt sig är för mig okänt men de har valt en av landets helt klart bästa datahallar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Stämmer bra, vi har flertalet personer aktiva i Stockholm som inte bor mer än ett par cykeltramp eller större språng ifrån hallen som tar sig tid oavsett tid på dygnet, i vissa fall är det Port80´s egna personal, i andra fall är det vår, beror helt på vad som ska göras och vilken tid på dygnet det är och framförallt vilken lösning som är snabbast.
Nu har vi flyttat till deras nya serverhall och har på så sätt egen tillgång dit, dygnet runt och kan då kasta iväg våra egna tekniker utan större kostnader för oss eller väntetid från Port80. Mats vet nog att detta fungerar då hans maskin hängt sig nattetid nångång för inte så längesedan ![]() -- Håll er till ämnet nu, vill ni diskutera JX så gör de i en egen tråd, alternativt om trådskaparen själv vill behandla ämnet mer om JX. (moderatormannen vaknade) ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Nog om JX i denna tråden. // Mats |
|||