FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej alla!
Jag är ny här och har tagit mig tid att tittat runt lite i olika trådar och vill bara säga att det är mycket givande! ![]() Nu till min fråga: jag har en domän som heter expektpoker.se Hur ser ni på att man använder domänen som en affiliatesida? Är det för mycket "intrång" på Expekts varumärke eller är det bara att tuta och köra? Mvh Rainman |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det beror nog mest på vem du blir affiliate för. Blir du det åt Expekt är det antagligen inga problem, du står för domänavgiften och Expekt får kunder.
Men skulle du bli affiliate åt någon konkurrent kommer Expekt antagligen att reagera och vid en ATF skulle de troligen vinna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Behöver du fråga så är det antagligen bäst att låta bli, som nån vis person sa här i en liknande tråd
![]() Personligen tycker jag det är rätt uppenbart att du försöker åka snålskjuts på expekts varumärke. Gör en sida med bra content på en "riktig" domän istället ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
![]() Sidan kommer vara bra. Blir isåfall info om bara Expekt men inte bara ämnet poker. Tycker ni att man ska ta kontakt med dom innan eller är det bara att anmäla sig till deras affiliate sida och köra? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Expekt kan ha synpunkter även om du endast skickar kunder till dem och du riskerar att bli väldigt låst. Är det bara övningskörning så spelar det kanske mindre roll dock. Vill du trots allt köra på det så rekommenderar jag att du frågar först.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Det blir att prova på lite då jag är rätt ny inom området ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Passa dig för denna bara https://twitter.com/mattcutts/status/251789327691042816 när den väl rullas ut i Sverige om det är så att du enbart tänkt bli expekt affiliate.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hade domänen Com*O*Bonus.com och hade en enkel affiliate sida för Com*O*.com jag blev kontaktat att dom skulle gå vidare osv om jag inte tog ner sidan och skickade domänen till dom. Hade dock redan sålt sidan så han som hade köpt den fick ge dom domännamnet.
Kanske kan hjälpa dig lite. Sen vet jag att flera sidor struntar i varumärkesintrång, men bästa är nog att skicka ett mejl till Expekt och fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Bygg egen sajt på ny domän.
Du slipper allt krångel det kan medföra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Håller med Petter,
Eftersom du förmodligen måste lägga ner ganska mycket tid för att få en konkurrenskraftig affiliatesida i detta segmentet, vore det ju trist om du senare drabbas av något olustigt. Kanske är det bäst att helt enkelt fråga Expekt?
![]() |
Svara |
|
|