FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Från början. (Jag företag, han privatperson)
Jag bestämde mig att köpa Nikons nya D4 kamera i Januari. Den var beräknad att den skulle komma runt den 25 feb. Någon vecka innan så la jag ut kameran på blocket för att sälja av mig den. Då ringde det en kille som ville köpa den direkt. Jag sa att jag inte kan släppa kameran innan jag har fått min nya. Han förstog dilemmat. Vi kom överens på 9000kr för allt och han la 500kr i handpenning så jag säljer den till honnom när min kamera kommer. Nu var det så att nikon hade svårt att leverera min kamera så det gick väll Juni då personen i frågan ringde och sa att han skulle vilja låna kameran för att fota ett dopp. Eftersom han skulle köpa kameran så gick jag med på det. "Lustigt" nog så ringer han på eftermiddagen och han säger att kameran har blivit stulen från honnom. Då efter att han "glömde" kameran i statsparken. När han kom på det och gick till baka så var den borta. Inte så mycket med de jag ringde mitt försäkringsbolag och de betalade ut 7500kr. Efter att jag fick ut en pengarna så har personen totalt gått under jorden. Svarar inte på något. Så nu till frågan. Nu har det gått så lång att jag har tröttnat på att han inte svarar och eftersom han är skyldig mig pengar för kameran 1000kr. Så nu vill jag häva vårt avtal och skicka en faktura på hela beloppet av vad en ny D7000, blix & batterigrepp. Minus vad jag har fått från försäkringsbolaget och handpenningen. Något jag kan göra? |
||
![]() |
![]() |
|
|