FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Någon som har en fungerande connection string till classic asp att dela med sig av?
Har provat; Const sCnStr = "Provider=SQLNCLI;Server=xxx.mssql.binero.se;Datab ase=xxx;UID=xxx;PWD=xxx;" samt Const sCnStr = "Provider=sqloledb;Data Source=xxx.mssql.binero.se,1433;Network Library=DBMSSOCN;Initial Catalog=xxx;User ID=xxx;Password=xxx;" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
1:a exemplet infogar mellanslag i "database", men det har jag inte...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du kollat http://www.connectionstrings.com/ ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Japp, har nog provat varenda upptänklig kombination just nu, tom använt samma connectionstr som mylittleadmin använder...
Behöver bara att någon som kör classic asp och Binero postar sin connection str här (minus userid/password/db) naturligtvis.... iofs intressant med servername, för jag undrar om som i mitt fall xxx.mssql.binero.se namnlöser på insidan, eller om jag ska ansluta på ip? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=" & strMySQLServer & ";port=" & strMySQLPort & ";Database=" & strMySQLDatabase & ";User=" & strMySQLUsername & ";Password=" & strMySQLPassword & ";" Då ansluter jag med: strMySQLServer = "mysql5.kontrollpanelen.se" strMySQLPort = "3305" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hittade det, visar sig att Binero inte har SCLNCLI eller SCLNCLI10 installerat...
Denna funkade; Const sCnStr = "Provider=SQLOLEDB;driver={SQL Server};Server=xxx;Database=xxx;Uid=xxx; Pwd=xxx;" |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|