FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej WN!
Jag tänkte sälja digitala filer. Då jag är rätt så ny i denna bransch så undrar jag hur jag på enklaste sett sköter betalningen? Jag vill att allt ska sköta sig själv. En passiv inkomst helt enkelt. Kom med tipps! Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kolla om Clickbroker eller ClickBank kan vara nåt för dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har ett gäng teman som jag vill sälja på en sajt. Man ska som kund kunna köpa en layout för 20-50 kr. Frågan är hur betalningen skall ske? Ska man som kund få ett mail med en nedladdningslänk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
se på hur themeforest gör det, efter att du har betalat så får du tillgång till sidan där du kan ladda ned materialet, enkelt och fint. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Magento har stöd för virtuella produkter ( filer )
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske Filehill.se är något för dig?
Har själv sålt en hel del digitala dokument med hjälp av dem tidigare och det funkade perfekt. Kunden betalar med kreditkort eller SMS och får då tillgång till att ladda ner den digitala filen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Såg att det inte fanns någon möjlighet att sälja filerna på min egen sida. Jag vill inte att kunden ska måste besöka någon annan sida för att genomföra ett köp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du behöver då ett merchant account, vilket inte alltid är billigt (speciellt inte för branscher som anses vara high risk).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|