FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska starta ett ltd bolag i england och ett SUF i Sverige.
Kan någon tipsa om var och vilka som gör detta enklast åt mig. Har varit i kontakt med Panlegis, någon som har erfarenhet av dem? Någon som vet om det finns klara med F-skatt sedel så att det bara är att köra igång? Tacksam för hjälp och tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon? Vore tacksam.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
F-skatt behöver du om du ska starta ett bolag i Sverige, men ett Engelskt Ltd-bolag är INTE ett svenskt bolag. Att registrera en filial till det engelska bolaget i Sverige innebär inte att du har en egen juridisk person i Sverige utan det är det engelska bolaget som är den juridiska personen.
Man måste inte ha F-skatt för att driva bolag i Sverige, men om man säljer tjänster så är det omvänd skattskyldighet om man inte har F-skatt. Men ska man bara sälja varor eller sälja på Export så behöver man inte F-skatt. Moms är dock bra att ha, så man kan få tillbaks momspengar till skattekontot. Numer tycker jag det är alldeles för krångligt att regga Ltd-bolag om man ändå ska bedriva verksamheten i Sverige. Ska du ha passiva intäkter från affiliates/Google så är det fasligt enkelt att ha bolag i Sverige. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-11-23 klockan 22:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, men om jag bara har passiva inkomster i form av affiliate så borde jag inte behöva ha F-skatt utan endast ta upp det som vanlig inkomst?
Skulle du kunna utveckla det med omvänd skatt om jag inte har F skatt? Kan jag ha ett bolag men inte f skatt. Är ny på detta och inte så insatt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|